|
|
|
|---|---|
|
Funderar på hur mycket eller lite av inredningen BMW vill se på plats när de monterar ht.. Vill ju inte heller trycka dit snart nylackade delar som de sliter loss och repar.. :-( /Caspar Länk | |
|
På de Z3:or med hardtop som jag har sett har kontakten suttit på panelen bakom handbromsen, alltså där larmlampan sitter. /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
| På min sitter kontakten bakom handbromsen där larmet blinkar, precis som Masten säger. | |
|
På M roadster sitter ju larmlampan brevid AC knappen! /B |
|
|
Jag har oxå larmlampan framför växelspaken, bakom handbromsen sitter knapparna till stolsvärmen, inte alls bökiga att komma åt... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Hmmm... Det finns ju inga knappar bakom handbromsen på M'en... Inte heller någon plats att sätta dem. Nåja, jag får väl se till att inredningen är på plats så att de kan montera och hoppas att det är bak den skall sitta. /Caspar Länk |
|
|
På brorsans M satt det knappar bakom handbromsen... det är inte så att du har ett litet myntfack där istället Caspar? Strömbrytarna för diverse och larmdioden verkar sitta lite här o där när det gäller Z3 beroende på vad man har för några olika. Har sett många olika placeringar på det mesta men den knappen för HT har jag bara sett att dom har satt i den bakom handbromsen. Är ganska säker på att det ligger kablar nere i nån tunnel ungefär under det facket/strömbrytarna som är bakom handbromsen, som dom kommer att använda för att strömmata HT'n. Sen är den uppdragen en bit upp och tror att den kabeln leder upp till den plats där HT-fästena sitter på förarsidan så jag e inte säker på att dom behöver slita så himla mycket mer än lite i mittkonsolen för att komma åt dom kablarna där under. |
|
|
Jo det sitter ett myntfack eller vad man skall kalla det, en liten skål helt enkelt, satt samma på 2,8an. Hittar dock inget kablage kring den platsen.. Det finns dock flera "lediga" kablagekontakter fram vid elstolarna, ac etc... En är säkert för ev elcab, men den andra?? Finns dock bara en ledig plats där framme.. Nåja, jag lär väl märka hur det blir. Får se till att montera mittkonsolen igen innan ht monteringen. /Caspar Länk |
|
|
Om man lossar det facket som du har där bak så ska man kunna se ner i den tunneln som går under handbromsen och allting... där nere brukar det ligga lite kabelhärvor... kan vara rätt svåra att se och ännu svårare att få tag i! |
|
|
Jag har ju hela mittkonsolen i min källare och bara mattan kvar runt kardantunneln... Ser inget ändå... :-( /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.