|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tegel, det var ju tur att man inte började bryta då :-) Dom är tajta, det snäpper till när dom sitter på plats. Som det står i , "snug fit", det stämmer bra, går säkert bra att ta bort dom utan skador på pnelen om man vill det. Nä, hade ingen kamera med mig, och nu är allt klart. Inte ens chefen hann in till jobbet innan jag var klar. Frols, jag rör mig inte en millimeter idag :-) /Johan |
|
|
som det står i annonsen " snug fit", skulle det stå. /J Frols, du kommer att bli grymt nöjd, garanterat. |
|
|
Gut, hoppas att de sitter kvar även efter ett potthål ;-) Jag hade behövt din sats i förra veckan så hade jag sluppit limhelvetet. /M Min bil: Länk |
|
|
Dom sitter riktigt tajt, absolut ingen risk att lossnar. I övrigt tänker jag inte kommentera ditt inlägg :-) /J |
|
|
till Johan: japp jag köte oxå från bavarian motorwerks men mina har inte kommit än.tar det lång tid eller? sen undrar jag hur jag ska säta dit dem om någon vet kan länka med bild våre jätte snällt...bolulu.... |
|
|
bolulu, Jag beställde på onsdagen, fick ringarna följande måndag. Det är snabbt från Taiwan. Vänta tills du får paketet, det verkar ha varit i Kina också, av stämplarna att döma. Monteringen är mycket enkel. Följ något av de tips som finns här på forumet ang. demontering av mätarhuset. När du har plockat isär det så börja med de 2 små ringarna, ta in dom bakvägen via hålet för hastighets/varvräknare. Sen är det bara att trycka fast dom tills det säger "klick", då är dom säkert på plats. De 2 stora ringarna får du försiktigt trycka igenom hastighets/varvräknarehålen, dom blir lite ovala då, men det rättar till sig så snart du tryckt fast dom på plats. Inget lim, inget kladd, tryck tills det säger klick... Jag följde trottoarkanten till jobbet idag, jag kan inte slita blicken från mina mätare :-) /Johan |
|
|
Johan M3 Ha ha ha nu förstår jag varför du inte ville komentera tegels inlägg lätt att feltolkas där ha ha . |
|
| tack ska ni ha alla som har varit med i hjälpen.... | |
|
Johan M3: du har inga bilder du har lust att lägga upp. ///Johan |
|
|
Nu har jag äntligen fått mina ringar.det blev fantastiskt. Jag köpte oxå mina ringar från bavarian motorwerks i taíwan det gick som smör att ta ut instrumentpanelen men sak till alla som ska montera tänk på att när man har fått ut panelen ska man inte skruva dem skruvarna det fanns fyra klips som håller idem två upp två ner det räcker med att få ut där ifrån men resultat TOPPEN..... |
|
|
bolulu, kul att du också blev nöjd med dina ringar. Har haft mina i 2 veckor snart. Lika iögonfallande fortfarande.... /Johan |
|
|
japp jag är helt nöjd.......undrar om han säljer något annat till våra bilar och om han har någon hemsida man kan kolla för att det är bra priser???? |
|
|
Har faktiskt också tänkt tanken. Det verkar inte finnas nån hemsida. www.bavarian-motorverks.com funkar inte.. Servicen är det ju ingen fel på! /Johan |
|
|
Glaset går att plocka glaset på mätarhuset... Det sitter piggar som går att vrida på. Fast det ser ut som om man vrider sönder dom fast så är inte fallet! Lite småbökigt o ta isär det själv... fast är man 2st går det mycket enklare! |
|
|
"Frisco" Det går ej att montera bort glaset framifrån... Det är bara att skruva o se glad ut! |
|
|
japp det stämmer jag lyckades ta sönder tre av dem skruvarna men som tur har dem inte så stor betydelse men vi tåg ut dem¨ialla fall vi var 2 som hållde i dem det gick bra då resultat TOPPEN.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.