|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som vet var man kan få tag i kromringar runt hastighetsmätare, varvtal, tankoch temp? Jag kan inte hitta detta någonstans. Hur monterar man sedan bort glasskivan framför instrumenten? Tacksam för svar. | |
bmw320cab |
är ochså intresserad av detta, dvs om det finns någon i Sverige som har det till salu.? |
|
Cardesign.se säljer krom ringar till olika bmw modeller!! Fick hem mina idag....så bra ut men har ej monterat dom ännu! Så jag vet allfall att det finns till E34...! |
|
|
Tja igen! Var inne på cardesign.se och kollade! Det kostar 646kr till E39! |
|
| Mycket Nöjd 525 Ägare!: Vilken rörig sida cardesign.se har, vart hittade du infon om e39 där? | |
|
Montage tips: Länk Lycka till!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Det verkar välldigt bökigt att ta sej in från baksidan. Finns det någon som demonterat glaset från framsidan? |
|
| ble snyggt, kjøpt av motortechnik i Skien - Norge | |
|
Länk Helt okej även om jag personligen tycker bättre om titan. Lagom billigt €24,50 (SEK 225:-) inkl allt. Följer med bruksanvisning också men ni kan ta del av den här Länk Länk |
|
|
Jag har precis beställt en uppsättning från bavarian motorwerks i USA. Köpte via ebay för $29, med frakt blir det $44 = 297SEK i dagens kurs. Hoppas bara att dom dyker upp :-) Länk /Johan |
|
|
Hej, jag köpte av en kille här på powerbörsen. Det är en del pill och kladd men resultatet är grymt snyggt. "Glaset" går inte att få bort. Se mina bilder på Länk Glöm inte: 1. lägg en duk på insidan av glaset för att förhindra fingeravtryck och spill 2. Hav tålamod. Epoxy tar 5-10 minuter att härda. Känns som två år när man sitter där och trycker. 3. Låt torka över natten. /M Min bil: Länk |
|
|
hej jag skulle oxå vilja köpa men dem som finns på ebay men man fattar ju inget när det står allting på tyska har ni någon förslag?? |
|
|
bolulu, köp från ebay.com istället, där är allt på engelska. Bara att regga ett paypal konto för betalning. Bus enkelt. Jag fick precis ett mail från bavarian-motorwerks att mina ringar har skickats nu. Låter fint det..... /Johan |
|
|
...och nu har dom visst kommit. Levererade till dörren. Längtar hem och få slita upp paketet. Hoppas det inte är nåt knas nu... /Johan |
|
|
Är det någon som hittat snygga titan ringar? Jag tycker att alu-ringarna glänser lite för mycket, möjligen skulle matta alu-ringar fungera oxå. /Fredrik |
|
|
Nu har jag gjort beställningen från ebay.com. och det värkar vara bra pris 303kr väntar på att få hem dem bara tack för hjälpen till alla.... |
|
|
Ahh...Ringarna kom var som utlovat, passformen var perfekt, bara att trycka dit dom, inget lim. Jag började fixa med mina 10 minuter över 7 i morse. 55 minuter senare kan jag ta en kaffe och njuta över mina mycket snygga ringar. Kan nån slå 55 minuter? Jag har aldrig demonterat ett mätarhus tidigare, men med de eminenta beskrivningar som finns på forumet var det betydligt enklare än att sno godis från min dotter.... /Johan Bolulu, köpte du från bavarian motorwerks? |
|
|
Johan, var ringarna du köpte på ebay väldigt blanka? Menar du att det bara var att trycka dit dom? Inget kladd med lim? Det låter nästan för bra. Man kanske ska beställa en uppsättning bara för att... /Fredrik |
|
|
Dom är blanka, men tunna och stilrena. Jag tog inte ens bort glaset från mätarhuset. Jag pillade försiktigt in ringarna från baksidan genom hålen. Inget lim, inget kladd. Det är exakt dom som jag länkar till ovan. Paketet kom från Taiwan, beställde i onsdags, monterade idag tisdag. Leverade i brevlådan. Jag kommer säkert att handla från denna säljare igen. Det är för bra. Nåt annat skit kommer troligen att hända mig idag..... /Johan |
|
|
Johan, Då är det väl bäst att du låser dörren, släcker ljusen och sitter blickstilla en dag som denna.. Jag har precis beställt en uppsättning! |
|
|
Hej, hur sitter de fast utan lim? Har du bilder? Dessutom går glaset inte att ta bort, nämner bara det så att ingen försöker. /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.