AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.733

hur många Z8 i Sverige?

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
har stött på en röd igår i Upplands Väsby men det var första gången sedan jag själv har skaffat en. Någon som vet hur många finns det?

Jag såg för resten en svart Z1 på St.Eriks gatan förra veckan. bilen hade helt nya plåtar, det glänste om dem, så jag antar att det är en nyimport. kul att Z1 skaran växer i Sverige. Såg en röd till salu i bilsportsgaraget.
Har sett en silvrig Z8 här i Lund vid ett par tillfällen.
Bl a vid "Wash a Car" precis då jag skulle därifrån efter bara ha spolat av bilen som hastigast. Jag hoppas att ägaren inte använde deras äckliga skumborste på lacken! ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
hur många av dem som finns isverige är svensksålda.... black z3 vad har du för färg på din z8
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
silver med röd läder
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Hos BMW i Solna har det iallafall rullat igenom minst 2 beggade under de senaste åren, men de är verkligen inte vanliga. Har sett max 5st totalt ute på gatorna sedan de kom.

När får vi se Din Black Z3 (Silver Z8 borde Du ju heta nu!!)?? Du har lyst med Din frånvaro på de senaste träffarna :-(

/Caspar
Länk
Finns en silvrig med svart skinn som rullar i Växjö
en liknande tråd: Länk .

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
Caspar, gärna till våren. nu är minstingen bara 2 månader gammal så man går ogärna hämifrån. Jag ställer av bilen på fredag och kommer regga in den först i april. sedan blir det nog några träffar. funderar lite på att köra bana, men vågar nog inte om försäkringen inte gäller....
Olof: De gör han imellanåt :)
De är en medelålders man som kör sin z8 året runt.
Jag har pratat med honom några gånger, och tipsat om autopower osv. Jag förklarade även vilket mord det var för lacken med dessa skumma borstar, men han skyllde på tidsbrist?? :)

Han bor och jobbar i Lund, samt handlar imellanåt på ags favör.
Hans bil är silver med svart läder, lågmilad, runt 4000 har jag för mig.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Haha, se där! Då är han iallafall informerad!
Kanske bäst att handla på AGs Favör om man ska hålla en Z8 ;)

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
blzk z3...kan du lägga upp bilder på läsargalleriet :)
Bl
342
Black Z3
Z8 -00
116i-04
jerry: jag har faktiskt inte en digital kamera. Z3c 4ever har tagit någon bild på bilen, Tomas kan du lägga ut det någonstans? kanske i min profil?
ev
59
even_s
Z3 1.9 -97
Olof och wendtan: Den bilen sticker verkligen ut i annars ganska BMW-täta Lund. Har mött honom ett antal gånger.

Stefan
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Jag har köpt mig en svart Z8 med grå-svart inredning idag.

Hans
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
xoa: riktig eller modell? ;-)
såg ju dig köra omkring i din Z3 i partille igår....
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Z3 Magnus,
Avslöjad, en liten modell i skala 1:87. Det är en bra början.
Var ute på Nostalgimässan vid Eriksberg.
Satt du och sov vid rödljuset igår eller?

Hans
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
jo jag var väl kanske inte vid mina sinnes fulla bruk... var lite trött sen lördagen och skulle bara köpa nåt gott o äta :-)

var lite besviken när jag såg att du körde med taket på!!!! *usch*

det var ju fint väder ute igår... då är det väl nästan fängelsestraff på att köra med tak?!

Men blank o välputsad såg bilen ut att vara iaf! :)

/Magnus
xo
161
xoa
BMW Z3 Roadster 1997
Jo du, Taket hade varit nere hela dan, var på väg hem efter en skön tripp runt stan. Funkar innertaket? nyfiken om bullernivån blir mindre med innertaket.

Hans
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har bott i Lund ett antal år men har inte lyckats se någon Z8 glida omkring...men man får väl hålla ögonen öppna.

___
BMWCS #5157
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag har faktiskt inte installerat det ännu... började pilla med det lite i helgen men hade inte ork nog... stod att det skulle ta ca 2 timmar och den tiden hade jag inte.

Lägger in ett inlägg när jag installerat och berättar hur det blivit.

/Magnus
Programmer> det verkar vara som med valhaj för dykare. man kan dyka hela livet utan att stötta på den eller så trillar man i vattnet av klantighet och där är den :-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.