|
|
|
|---|---|
| Har tänkt köpa en E46:a inom det närmsta året men funderar på att vänta tills den nya 3-serien kommer,, har hört att den ska lanseras i december 2005,, ligger det någon sanning i det? | |
| Det är riktigt att den lär dyka upp framåt slutet av nästa år. Bilder har redan läckt ut men det vet du redan antar jag. Bilderna finns annars här: Länk | |
| Hur mycket dyrare bil E90 jämfört med E46? | |
| den lär ju bli minst 30 000kr tror jag eftersom den komemr växa lite och bli snäppet mindre än 5:an...1-serien har ju nästan samma pris som dagens 3-serie | |
|
Nya 3-serien kommer att visas senare i höst och börjar säljas i mars 2005 som 320d, 320i, 325i och 330i. Kommer senare som 330d, 335d, förmodligen även som 318i och 318d. MVH |
|
|
335d?!? Maffigt! Fler kurvor åt folket! |
|
|
Kommer 320:an att vara 4-cylindrig (samma som 120)? ___ En, men en BMW. |
|
|
Rammstein: Ja, tyvärr :( --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| En prisökning på mer än 16-20 tkr skulle förvåna mig mycket med bl a tanke på den hårda konkurrensen i segmentet, de senaste årens prisutveckling och exempelvis tidigare modellbytens prisbildsförändring (se e 36 till e46 och e39 till e60). | |
|
Fick hem BMWCS tidningen igår där det stod att läsa om nya 3 serien... Jag säger bara en sak, jag längtar tills jag får sätta mig i och provköra nya 335d med 272Hk och 560Nm. Kommer antagligen inte att släppa ifrån mig den bilen sen =) Snacka om diesel-räser!!! Diesel-räsern |
|
|
Olof: Jaja, men det finns ju 325! ___ En, men en BMW. |
|
|
jag längtar efter att få se nya m3:an....men det tar nog ett tag!!! :( snyft!!! tror ni det kommer en CSL i Nya 3-serien också??? ///325/// |
|
|
BMW har bekräftat ett det kommer en CSL-version av nya M3 Coupé. De har även tillkännagivit att coupé/cab-modellerna inte kommer att hate 4-serien, utan 3-serie liksom sedan och touring. Enligt uppgifterna kommer E93(?) M3 CSL att finnas ute senast 2007, då ska även M6 CSL finnas ute på marknaden!!!! MVH |
|
|
"heta" inte "hate"... Sorry |
|
|
Bmw_chrille: Vad har du för källa på att även 4-serien kommer att "slopas" B.B(bmw cs klubbtidn) hävdar nämligen motsatsen om jag inte minns fel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
1. Någon som har en SÄKER uppgift för när nya trean börjar leveraras i Sverige som kombi (E91) ? E61an kom ju ett bra tag efter E60n, men det verkar väl som om E90-familjen får tätare modelllanseringar? Eller? 2. Någon som lagt order på nya E90n än? EXAKT när har ni blivit lovade leverans? |
|
|
wendtan: Enligt ett pressmeddelande på automotorsport.de ( Länk ) så slopas 2-serien. 1-serien blir benämningen på alla karossvarianter av 1-serien (5-d "Sports Tourer", Sedan, Coupé, Cabriolet och ev. Touring). Enligt en liknande artikel på Autoweek som jag för mitt liv inte kan hitta igen så blir mönstret detsamma på E90: Alla karossvarienter blir 3-seriebilar. MVH |
|
|
Jag kände till att 2:Serien slopas, därför skrev jag "även 4-serien" Nåväl, den får gärna heta 3:Serien för min del :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
bra att bmw gör så!! annars blir det ju krångligt!!!! ///325/// |
|
|
Det har även stått på www.bmw2002.co.uk enl nedan: Newsflash (10/09/04) BMW are dropping the 2-Series & 4-Series naming said a senior source at BMW HQ. The forthcoming E90, Touring E91, Coupe E92, and Cabriolet (convertible) E93 will all be badged as the 3-Series. It may have something to do with 214i, 216i, 416i, 420i as these were names used on the old Rover cars. |
|
thundergod |
JAg pratade med en säljare på bilcentralen i segeltorp. han trodde att de ska få de första bilarna i mars. ganska snart altså. tror inte heller på en alltför stor prisökning. det går inte att vara så mycket dyrare än audi o framförallt inte mercedez. en C180 komp, med klimator som standard kostar 278´. bmw kan inte vara dyrare än så. kanske att 150 hk 320 kommer att ligga där dagens 6 cyl 320 ligger.. dvs 270´, troligvtis med lite bättre standardutr än dagens trea |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.