AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
894

HJÄLP MED SLUTSTEG

Har köpt ett nytt slutsteg idag. MDS AC-2
Köpte till kablar å allt med på MDS i kristianstad.

Men jag får inte i hop det. Är total oerfaren inom sånt här

Hur gör man, måste ha hjälp!!!!!!!!!????
Bilken kabel ska passa vara? Kabeldragning?
Placering av slutsteg?

GetawayHlm
Länk
Slutsteget ska placeras så att det kyls ordentligt, alltså inte inklämt på något ställe där det är lufttomt och varmt. Det du behöver koppla är ström (jord och plus), signalkabel, remotekabel och önskat antal högtalare. Allt borde stå i instruktionsboken till steget du köpte. Jorden ska vara så kort som möjligt, en vanlig och bra jordpunkt om du har steget i skuffen är bältesinfästningen under baksätet. Pluskabeln som går till batteriet ska vara avsäkrad högst 30 cm ifrån batteriet. Var alltid noga med att inte dra underdimensionerade kablar och var noga med kontaktytorna och anslutningarna till strömmen. Jag antar att försäljningsstället sålde tillräckliga grejer till dig. Signalkabeln drar du från huvudenheten till slutsteget, på signalkabeln brukar det även sitta en remotekabel som ska anslutas till stereon/steget. Man brukar inte dra signalkabel och strömkabel på samma sida av bilen (jag antar att ditt batteri sitter fram?) då det kan medföra störningar. Butiken du köpte grejerna i borde annars kunna ge dig råd angående installationen.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
För att undvika störningar så dra signalkabeln i mitten av bilen.
Du behöver inte lyfta hela mattan utan tryck upp kabeln under mittpanelen, lyft up det bakre askfatet & skär här upp ett hål i mattan så du kan pilla in kabeln sista biten under baksätet.
Om du trotts detta får störningar, så är det inte pga. kabeln´s dragning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.