|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Japmax : Sidan uppdaterad med den snygga 32 34 1 162 097 ratten! Och denna Länk ratten som sägs vara den första M ratten med airbag måste rimligtvis vara denna Länk Som du säger så verkar detta var först M-Technic ratten med airbag. Men nu fanns det ju rattar med airbag till M5 långt tidigare än så - men det var väl just första =>M-Technic<= ratten med airbag du tänkte på? Och inte första ratten med airbag i en M5? |
|
Den är ju verkligen tråkig men du har ju glömt den vanligaste ratten av dem alla Länk Finns både som gummi och skin. |
|
|
Den Japmax hade i sin 530 tycker jag är snyggast iaf Länk (vill ha!). Däremot tycker jag ändå att den jag har är helt okej, även fast den ger vissa "740-vibbar" ;) Länk Greppvänlig är den iaf. :) |
|
| Jag länkar som en kratta, såklart är det den här jag har i min bil: Länk | |
|
Tycker forfarande att ni har dålig smak som inte gillar E34 89-90 som satt i min 535i. Ingen airbag så klart i den. |
|
|
E34 från 89 och 96 är ju helt olika bilar typ :P 80-talskänslan som finns i de första årsmodellerna försvinner ju med breda grillen och lite andra detaljer. Jag tycker tyvärr inte din ratt är särskilt snygg men det är ju jag som tycker. Här är min bil i övrigt, din ratt i den skulle inte se bra ut. Länk |
|
|
Hur många gånger skall jag behöva säga till alla er småungar att det är denna rätt som är det enda rätta på en E34 :-) Länk |
|
|
Rätt = ratt eller rätt ratt!! |
|
| visst att det är lördag karlhildning men lugna ner dig med glöggen haha...att säga att den ratten är rätt till en e34 jadu...det finns folk till allt. Den ratten japmax har i sin bil är den snyggaste inget snack om saken, du verkar inte ens äga en e34? Min e34 med en sån där ratt du visa då skulle ja inte ens få sålt den haha | |
|
Just nu äger jag ingen E34 men kollar du så har jag säkert ägt en o annan. |
|
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Japmax : Inte glömt den rattmodellen - bara saknat bilder på den :-) Så jag tackar för länken! Lägger till efterhand jag hittar/får bilder på andra rattmodeller. Du har inte artikelnummer för ratt/släpring/mittnav för nedanstående? Länk Försöker få ihop vilken den egentligen är - finns en del versioner. Själva ratten borde vara "steering wheel leather" ...786 som fanns mellan 09/90 till 09/93 i nedanstående diagram Länk Men var hittar man då mittnavet, detalj #8? Den är av ganska stor betydelse för utseendet av ratten. Något som vet hur det hänger ihop? Jag får inte ihop det vilket rattnav det är... |
|
Länk Den ratten finns både som gummi och läderratt. Läderratten har artnr 32 34 1 162 806 släpringen 32 34 1 162 804 Det är för bilar med stora rattaxeln 22mm tror jag, tidigare (nånstans runt 90) E34 har mindre rattaxel. Gummiratten hittar jag inget artikelnummer på, vet att den sitter i en polares 520 -92. Mittnavet du pratar om är ju airbagen. Den är samma på både gummi och läderratten och ser därför likadan ut. Den är snarlik och passar till Mratten Länk skillnaden syns på bilderna. Om den passar på Länk vet jag ingenting om. |
|
|
Har ni missat de två Nardi rattarna som fanns som originaltillbehör? Woodline by Nardi 82 21 9 401 672 Blackline by Nardi 82 21 9 401 673 /Pelle |
|
|
Den här verkar vi ha glömt, hade den i min gamla E34: Länk |
|
|
Blackline-ratten hade jag i min förra 525 E34. Hyffsat ovanlig och bra grepp: Länk |
|
| Även bild på Woodline-ratten Länk | |
|
Och så fanns ju M2-ratten med färganpassade centrum efter interiörfärgen. e34briliant; Börjar hålla med dig rörande den gamla sportratten och hur den passar in i tidiga e34:or. Letar efter en riktigt fin en till min 90:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.