|
|
|
|---|---|
|
tjena alla. nu då det blivit lite kyligare igen har ett underligt "tickande" ljud uppstått, låter som det ungefär skulle komma från handskfacket. ljudet ökar i frekvens med varvtalet och försvinner då motorn blivit varm (efter ca 10 min), motorn är en m10... trodde först jag hade hål på avloppet just där men icke. har nån några teorier/erfarenheter/idéer om vad det är? \\ kajje | |
| Har du kollat grenrörspackningarna? | |
|
nej, har int kollat desto mer än att var under bilen och hörde/märkte ingen läckage. däremot känns det nu som om bilen blivit märkbart slöare, kan tickandet ha nånting med tändningen att göra? |
|
|
Elektroniken till bl a insprutningen sitter innanför handskfacket. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
dessutom verkar ettans cylinder (den längst fram) gå varm, de övriga tändstiften "normala"... tendens till kokning. har nån några tips eller har nån varit med om liknande? själv vågar jag inte köra medbilen nu mera förrän jag hittat felet (å d börjar bli jäkligt kallt att cykla kan jag meddela...). |
|
|
är tickandet högljutt eller lågmält? Precis som Erikw skriver så sitter "styrboxen" till insprutningen innanför handskfacket, och denna har en tendens att ticka en del. Det gjorde den på min förra 320i -88, ljudet blev markant högre om man öppnade handskfacket. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.