|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare Allihopa! Funderar på att köpa en M3 GT som sagt, hittade en svenksåld för ca 165.000 (9000mil). Är priset rätt? Tycker att bilen verkar hur fet som helst, bara inredningen kan ju få vem som helst att smälla av!!!! Och resten skall vi ju inte ens tala om :-) Men vad jag hört så skall det bara finnas 12st svensksålda i sverige, Kan detta stämma? Och vet någon vad man får pröjsa för denna sammlarbil i försäkring. Vill gärna ha en summa! Är det någon som har ägt en så skriv gärna en rad! Tacksam för Svar. Hyvla gatan ;-) | |
BMW Kungen |
Vad är det för skillnad på en ren M3 och en M3 GT??? Beställ en M3 GTR istället, 2.2 mille "bara" //Kungen |
|
svensksåld, 9000 mil, 165 tegel? stor risk. dessutom tycker jag 12 st svensksålda låter mycket. men vad vet jag mitt arma luder. |
|
e-b |
Det finns inga svensksålda GT. Däremot ryktas det om att antalet i sveriga är ca 12-15 st. Kontakta Stefan Larsson i bmw sport club, han har haft en och kan en del om dom. Samt att han har kört den på bana i ett par år. Förarkurs på nurburgring också tror jag. stefan.larsson@i.lrf.se |
|
Mors! Jag har forskat kring denna vagn i ett år nu (ska köpa en till våren)...om du undrar över något så kan du gärna maila mig! Pris för en FIN 95:a runt 10.000 mil...ca 180-210.000:- beroende på skick! Köp inga vrak...det straffar sig direkt! Mvh Klas k0515@hotmail.com |
|
|
9.000MIL är inget mycket, men priset verkar otroligt billigt. Kolla med BMW om det finns svensksålda, egentligen tycker jag att det kvittar... Lycka till. M3 GT är den finaste E36 M3'an. Support Your Local Big Red Machine! -or else- |
|
|
Bilen som jag hittat verkar riktigt reko, han säger att bilen är i kanon skick. Men det måste man ju se med egna ögon först. Den är tydligen utrsutad med extra skinn i dörrarna samt att den har ett Remuz system på sig, även 19" men fräsha däck. Sedan om det inte var nog så hade den tydligen slitsade och borrade skvivor runt om. Så det kan ju kasnske inte bli mycket bättre, vem vet. Bara man kan få sålt sin egna bil först så kanske man kan skriva på ägarbytet ;-) Skriv gärna mer om denna bil! Hyvla gatan ;-) |
|
| Vad ska han med slitsade och borrade skivor till? Inget man gör om man inte kör extremt hårt på bana mycket. Jag själv skulle ha passat... | |
BMW Kungen |
Kan tipsa att BT Bil har en BMW M3 GT Ltd, 95:a, som har gått 10900mil. 179 000kr.. Läser om den i 4Sale Jan.nr. sid 82 //Kungen |
|
BMW Kungen! Den ska du ge fan i...för den ska jag ev. köpa! ;) |
|
|
Här är oxå en, finast av dom alla? Länk oo=00=oo |
|
BMW Kungen |
Mosse, du får köpa den, skulle vilja ha den som fan, men tyvärr tillåter inte ekonomin. får köra runt i min Ford Scorpio -88 istället,,, 115hk om man sliter den hårt... toppar över 200 i alla fall.... //Kungen |
|
Hej TWR Kolla in den noga + tex M test. Ring runt försäkringsbolagen låt dom skicka en skriftlig off innan du bestämmer dig för någon M3GT, titta på flera innan du slår till. Det gjorde jag och det fanns tom mkt dåliga ex,till slut imp jag en. Jag bor i Norrtälje och då kostar förs 7500:- Om du skall ställa av den på vintern,vilket jag tycker att man ska, kolla så det går att garageförsäkra den. Mycket nöje hoppas det blir en affär för dig. |
|
|
Hej Ang slitsade o borrade skivor: Jag ska slitsa mina skivor snart, och det är inte pga att jag ska ut på bana, utan för att det är snyggt. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
e-b |
Ang borrade skivor... Hoppas vekligen han HAR kört på bana. Bilen klarar det och mår i dom flesta fall inte dåligt att andas ur lite. Fiskörning mår inte m motorerna säskillt bra av. |
|
Vill bar asäga till alla som tittar på bil hos BT Bil i Helsingborg att tänka sig för!! Dom är lite skumma!! Hänger man inte med i svängarna så kan dom blåsa en på pengar... |
|
Steffe |
Om firma påsår att det är en av 12 svensksålda, så skulle jag inte ge särskillt mycket för eirmans omdömme eller kunskap. Ingen GT är svensksåld ny. |
| Måste finnas fler än 12-15 st i Sverige. Man hittar ganska lätt 5-6 st till salu. Eller också byter dom ägare väldigt ofta... | |
| finns en Gt inne på Börsen här nu såg ja visst.. | |
|
Jag var och tittade på GT'n som BT bil hade (har kvar?) innan jag slog till på numera berömda stefan johanssons gamla. Vad jag kan säga är att skillnaderna mellan dessa bilarna var enorma, BT Bil's GT var rena skrotet och handlaran hade lånat ut bilen till en av sina anställda (en grabb på 20 bast), som varit ute och lekt med bilen hela påskhelgen. Sån't ger knappast förtroende. Det som steffe själv säger stämmer, det finns INGEN svensksåld GT alls, så e det avklarat. Lycka till, "TWR". Hoppas att du finner en fin bil! |
|
| Jag ger 6.000 helår/helförs. Länsförsäkringar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.