|
|
|
|---|---|
|
Ska kolla på "vinterbil" idag Det är två olika. Info om dem kommer här Bmw 318 -88 Mil antal 21 000 Lite rost (Ytlig) Svensksåld Servicebok Besiktigad o skattad i April/Maj Kamrem byt för ca 1000 mil sedan. Byt olja o filter för ca 70 mil sedan Sommmar däck 15" (Halvbra) +All around däck Bmw 520 -89 Mil antal: 37 000 Service papper på det mesta finns Nybesiktigad Nya stötdämpare runt om Fin i skicket Endast lite rost vid dörrlisterna mitt på dörren Priset på de båda är det samma Nu är frågan Vilken bil är bäst att "leka" med (På inhägnat område givetvis.... ) Bwm 520 är stor som as och väger ca 1600 kg. Det är deras minsta 6:a på 131 hk Tveksam till att den är lätt tex på blöt asvalt. Sen har den ju gåt 37 000 mil!!! Bmw 318 är ju mycket mindre och lättare men då är det en fyra. Iofs snabbare upp i varv men den kanske är lika klen i jämförelse? Men nu behöver jag råd från er alla om hur jag ska göra. Har avtalat tid med båda idag och ska kolla båda. Givetvis så kan det va så att de verkligen inte är vad jag förväntar mig och då skippar jag det. Men utifall att båda är som jag tänkt mig. Vilken är då den bästa vinterbilen av de två!!??? | |
|
Om du ska ha en vinterbil att bara leka med så är ju 318 lätt att föredra. Mindre och smidigare att hantera på sjöisen! =) Medan 520:in går stadigare på snöiga och moddiga landsvägar på väg till svenska rallyt... Typ?! |
|
| 318 om du vill ha kul, utan tvekan. E34 är lika överlägsen vad gäller komfort, samt att den troligtvis är något lättare att ta sig fram med när det råder snöstorm. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.