AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.746

Har någon info om denna M3 E46?

Länk
Bra utrustningsnivå saknar dock telefon, TV och el-rollo mot den jag hade, och om det finns prutmån kan det vara ett bra köp.

Vad det gäller TV är det ganska onödigt då man ändå inte använder detta speciellt mycket, telefon, ja det beror väl på.

7000 mil verkar som om att den gått som den ska och motorn håller ju iallafall. Tjänstebil innebär rätt service + lackbehandling är alltid bra, stenskott syns alldeles för bra på en svart bil. kolla om det är nya däck runt om, det är en ganska hög kostnad för 225/45/19 och 255/40/19 vill jag lova.

Kolla när det är nästa service, kan vara få mil kvar då 2300-2500 mil brukar vara intervallet, är det det lägre har du en nyservad bil ju och det är bra.

Och slutligen så svarade jag ju inte på din fråga utan gav bara lite "goda" råd.
Tackar för lite nyttig info, finns även ett alternativ på Rådmans Bil i Stockholm. Länk

Vet dock inte så mycket om denna bil men den har som ovan bil få ägare.

Det brukar alltid vara någon som vet "något" om dessa bilar som ligger ute på nätet.

Rådmans M3:a var lite snikutrustad vilket kan göra den svårare att sälja. Den ligger också något högre i pris men är väl ett Stockholmsfenomen.

Utan Navi och utan 19" så tycker jag nog att den ligger rätt så högt.
TWR:

Som CBM3 säger så Rådmans utan navi vilken kan göra den svår såld när du en gång väljer att sälja den.

Jag hade inte köpt en M3 utan rätt utrustning dvs navi för att ta ett exempel.

Det finns många andra bilar med rätt utrustning ute på nätet ta inte första bästa/billigaste
Okej så Navigationen är alltså en viktig del i andrahandsvärdet, bra att tänka på. Letar vidare för fullt.
starre:

OT, men vad för bil kollar du på?
Imola:

Vad menar du?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre åker ju Neckarsulms finest ;)
*Host* filmerna starre *host* ;D

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
Är det någon som känner till Rådmans Bil i Stockholm. Verkar de vara bra att ha och göra med? Är inte mycket för "källarfirmor", men de verkar ju ha fina bilar i lager.
TWR:

Sök på Rådmans BIl Stockholm eller följ denna länk:

Länk

STEPHAN:

Jag vet och nu skäms jag....
Kompis har sålt 2 bilar via Rådmans Bil och de verkar helt OK.

/RS2
Det är ju bara underbart detta forum, här finns fasiken svar på allt :-) Bugar mig ännu en gång för bra info. Känns alltid trygg när man får ta del av andras goda erfarenheter av bilhandlare.
Även jag har köpt och sålt bilar via Rådmans Bil, mycket bra att ha och göra med.

/Wille

__
Bilen: Länk
Har faktiskt också haft Rådmans Bil som förmedlare. Mycket bra "pris" och smidiga att ha att göra med. Gällde en M3 Cab -97:a. Tror att de har rät mycket förmedling om jag säger så, vilket ju inte är fel på något sätt.
starre:

Undrade vad du körde istället, verkar vara någon Audi av något slag om jag inte är helt ute och cyklar.
Imola:

Ja tyvärr är det......har kommit två saker som är bra på den bilen:

*bra stereo
*xenon lampor

Sen är resten skit och jag saknar min M3 så förbanskat mycket nu.

Hur går det för din bil tro?
Personligen tycker jag inte att den navin som den första har höjer priset så mycke. Däremot Navi Professional höjer värdet lite...

/Johan

Min bil: Länk

starre:

Den lever iaf... ;)
Men vilken Audi kör du då?

Och jag personligen skulle aldrig köpa en bil utan navigator. Jag la till den nästan bara för andrahandsvärdet, använder den ju inte allt för ofta.
Förstår att folk gärna vill ha en skärm att titta på i bilen, men igentligen köper man väl en M3:a för allt annat än bara "lull lullet". Om man vill ha skärmar, mycket knappar osv borde man gå på en 5 eller 7 serie. Personligen så är jag ute efter M3:an för den fina motorn, bromsar, chassi samt allt annat som är extremt på denna bil. Men jag förstår att andrahandsvärdet kan spela in när folk börjar titta på utrustningslistan. Det som känns rätt med Rådmans bilen är:

- Stora stolarna
- Xenon
- Stereon
- Glas taklucka

Sen kunde man som sagt önskat sig navi.. men men.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.