|
|
|
|---|---|
|
hej, satt igår kväll och slötittade på TV, och råkade fastna på ett DTM-lopp. Började snabbt fundera på varför BMW inte är med i DTM serien? Opel, Audi och Merca är ju med, borde inte BMW också slå sig in? Måste ju vara rätt bra reklam att lyckas i den serien. Då skulle man ju kanske föjla med DTM också, då F1 inte är så väldigt intressant mera.... "-BMW- Making your privates bigger since 1928" | |
|
Självklart skall man följa DTM ändå! Vi har ju en stor talang i den serien, Mattias Ekström!! Audi iof. men ändå killen vann ju hela DTM mästerskapet i helgen. trots att det är en deltävling kvar. /Christofer |
|
Deliq |
Skulle tro att BMW inte är med pga kostnaderna. F1 drar mycket pengar sen är de ju med i ETCC istället. Tycker mig se ett mönster, ingen av tillverkarna tycks vara med i mer än två av de "dyrare" motorsportklasserna, (men det finns säkert nåt undantag) M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
Deliq |
btw. Jag ska till Hockenheim och kolla på DTM-finalen :-DD M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
haimaul |
DTM är nog en ganska dyr klass att tävla i eftersom det handlar om specialbyggda bilar utan mycket mer gemensamt än utseendet med de serietillverkade modellerna. Ungefär som Nascar i USA. Jag är inte helt uppdaterad på DTM-reglerna, men har (hade?) inte Audi en mittmonterad V8 i sin DTM-TT? Det verkar smartare av BMW att satsa på F1 (=absoluta toppklassen) och ETCC (bilar som står rätt nära dem som kunderna kan köpa och identifiera sig med på något sätt) än ett mellanting som DTM, hur trevlig den klassen än är i sig. Skulle BMW däremot hoppa av F1 - vilket jag inte tror att de kommer att göra förrän de vunnit ett par titlar (det vore en för stor prestigeförlust gentemot Mercedes) - kommer vi nog att få se BMW i DTM. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.