|
|
|
|---|---|
|
när jag låser upp bilen så låser den sig o låser upp sig en gång har kollat så alla dörrar är stängda o så. vet nån varför det blir så? | |
|
Centrallåset på E34 är inte helt mekaniskt utan delvist elektroniskt till skillnad från andra bilar som använder sig av div. vakuum slangar och andra system. När du låser upp så låser centrallåsenheten upp dörrarna genom att den skickar ett "lås-upp" kommando till alla dörrar... och alla dörrar låses upp... sen väntar systemet på att C-lås mekanismen i varje dörr ska skicka tillbaka ett "acknolegment" signal för att bekräfta att varje dörr har blivit upplåst. Om mekanismen i någon dörr inte lyckas låsa upp eller om den av ngn anledning tror att dörren inte gick att låsa upp så uteblir en "ack." signal och då beordrar systemet låsning av alla dörrar. det brukar ta en sekund eller två mellan det att den låser upp låser igen... sen när du låser upp igen så låser den inte automatiskt... hade samma fel på min 525i efter inbrottsförsök. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Börja med att kolla alla säkringar, speciellt de under baksätet till vänster. Är bakluckan verkligen låst? Kortslutning i kabelstammen dit kan ge detta fel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har haft samma strul med mitt c-lås. På min var det låskolven till bagaget som inte var tillräckligt långt ute. Om man lirkade lite med låskolven och liksom försökte dra ut kolven med nyckeln så fungerade det sen. Detta hände oftast på vintern och när det var väldigt blöt och skitigt ute. Mackan |
|
|
På min bil var det givaren till låset på förardörren. En liten klump bestående av tre mikrobrytare. En av dessa var trasig vilket fick till följd att bilen låste upp sig själv lite när den ville. Syntes enkelt på DISen om du har den möjligheten. Mvh Rasmus |
|
| Jag skulle då först kolla kablarna i backluckan. Mkt vanligt på e34an. Där hade då jag felet på min. Lagade dom som var trasiga och vips var problemet borta. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.