AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.202

Gul varningslampa ?

da
6
danne73
523i, -10 F10
jag har en 523, -97 a. bilen är importerad så för tillfället har jag bara en tysk handbok, och min tyska är inte den bästa, så jag undrar över en varningslampa som började att lysa efter ett olje byta som jag gjorde. (motor olja).
Jag har en steptronic låda, och lampan lyser gul och ser ut som ett kugg hjul med ett utropstecken i mitten. på tyska heter den "Automatic-getriebe" . Nu undrar jag vad det innebär, vad måste jag göra? vad är det för fel?

( Jag undrar även vart man kan få tag på snygga dörrmattor. )
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Automat-getriebe betyder automatlåda och då är det något fel registrerat i datorn. Ring din BMW-åf och be dom läsa av felminnet.

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Se upp, inga reservdelar finns till automatlådan, blir lätt en ny för 35.000 kr.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ibland räcker det med att startbatterispänningen är dålig för att automatlådans styrprogram skall få "spelet" vid start av bilen och därmed registrera ett "fel", varvid lampan tänds.

Så börja med att se till att startbatteriet är i bra skick, innan du börjar felsöka mekaniskt!

Stor risk att det är lite dåligt och nu börjar det bli kallare = problem!

Ett batteri brukar hålla 3-5år ungefär, även om det finns de som håller längre.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
be
270
beemwepaouer
523A Touring -98
Alfa Romeo 75 3.0 America -90
Alfa Romeo 156 2.0 TS -98
Vad kostar det att läsa av minnet? Har haft liknande fel på min bil men detta uppkom då bilen var igång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.