AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.062

Hjälp att lokalisera kabel till nummerplåts belysningen på E46 Touring...

dw
119
dwedin
318i Touring -00
Har ett litet problem, behöver veta vilken färg plus kabeln till nummer plåts belysningen har på min e46 touring.
Man ser ju att kabelstammen löper längs högra sidan i bagaget o sedan upp längs stolpen, men kan någon säga med säkerhet vilken färg plus kabeln har som löper till belysningen för nummer plåten eller kanske skicka över ett elschema till mig.

Tackar på förhand...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du samma fel som här: Länk , eller varför undrar du?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Anledningen är att jag skall koppla styrströmmen till bakljuset på elektrniksatsen för dragkroken via den kabeln, då det inte går att koppla direkt via höger bakljus eftersom det är pulserande ström där, men inte i ljuset för nummerplåten...

Så om någon känner till färgen på plus kabeln till nummer plåts belysningen så vore jag tacksam för info...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du kanske har läst detta?: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
dw
119
dwedin
318i Touring -00
Jo jag har följt den tråden...
Jag köpte en elkabelsats från Holmax, www.holmax.se
De tillverkar elkabelsatser med reläer för att undvika just det som nämns i den tråden, dvs man tar konstant plus från tex. bilens 12 voltsuttag eller direkt från batteripolen, kopplar sedan endast styrningen från de befintliga kablagen i bilen.
Problemet som nu uppstått är att då 3 serien har pulserande ström till bakljuset så är inte det tillräckligt för att driva bakljuset på tex. släpvagn utan man måste koppla till 12v plus kabeln för nummerplåts belysningen istället.

Då jag har en touring vill jag helst slippa att riva hela inredningen för att kontrollera vilken färg den kabeln jag skall koppla in mig på har så jag vore därför tacksam om någon som sitter inne med info på kabelfärgen eller har ett elschema ville dela med sig av den informationen... :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.