|
|
|
|---|---|
|
hej jag efterlyser lite hjälp, nu är det så här: jag sitter i rullstol och har köpt en bil som jag kan ha lite skojigt med, eftersom jag har svårt att röra armarna kan jag inte skruva själv. så en polare hjälper till med det. det vore sjysst om ni kunde ge lite tips på bra chip och trimmning utan att behöva skruva massor, pengar finns det inte så gott om som pensionär heller... jag har en 535ia -86a som är chippad på nåt sätt, portad o planad (köpte den nyligen...) men jag skulle vilja ha en kompressor på den. vilken ska jag använda? jag är inte så jäkla sugen på att köpa en ny, priset är ju inte så tilltalande... jag e ju smålänning... skulle jag kunna plocka en från ngn annan bil, och vilken isf. -= KEEP ON ROCKING =- spaz. | |
|
Varför inte turbokonvertering??....borde finnas trådar om detta om du söker här på forumet.. Mvh |
|
Paap Reeder |
Hej! Ett bolt on kompressorkit från (firman i Norge glömt namnet..) ligger på ca 40 pix till en 540. Kanske ngn tusing billigare till en M30? Att bygga ett eget kompressorkit är mät- och kalibreringsmässigt svårare än att turbokonvertera. Turbokonverterar du måste hela M30:ian ändå tas ner på bara kolvarna eftersom du måste byta dessa till spec turbokolvar. Tips: du kör förmodligen nu på originalbakaxelväxeln med 3,07 i utv..... varför det billigaste och snabbaste sättet att få lite sprutt på grejorna är att skaffa fram en M5/E34 lamelldiff och flytta över 3,91 dreven till din kärra. Eller du kan skaffa fram utväxlingen för den japanska marknaden (vill minnas att den ligger på 4,15 ... eller 4,25).... så har du kraft motsv 291 Din och 483 Nm ....... fast det blir knepigt att komma över 200 knyck. MVH /// Paap R |
|
Firman i Norge heter ESS tuning :) ///Schumi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.