|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan förklara följande: När jag bromsar in mjukt i hastigheter mellan 90-100 km/h, vibrerar framvagnen/ratten, känns som att bilen skall åka av vägen. Konstigt att det är just i dessa hastigheter,detta har kommit succesivt. Gör man en hårdare inbromsning vibrerar det inte alls. Har bytt en del i framvagnen: båda styrleder, casterstaget ena sidan,stötdämpare ena sidan, renoverat bromsoken+skivorna. Tacksam för svar Magnus | |
|
ja tippar på skivorna... om de bara är omsvarvade så brukar de inte hålla så länge.... du skrev du renoverat skivorna nya eller omsvarvade?? Min pärla :-) Länk |
|
|
Tippar stenhårt på casterstaget på andra sidan. *BAWORAK* |
|
| Med tanke på att du renoverat oken så borde de ju vara OK, men har du tur så är det bara ett bromsok som kärvar. Det kan ge just effekten att det vibrerar vid måttliga inbromsningar, medan hårda inbromsningar inte orsakar vibrationer. | |
|
Typexempel på slitet casterstag. Länk ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Svar till Jesper Casterstaget, tror du det är leden eller bussningen? mvh Magnus |
|
|
Förmodligen bussningen. Leden kan du enkelt kolla genom att bända med en kofot eller liknande. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
Hej, Jag hade ett liknande problem och bytte mina casterstag och det blev väldigt mycket dock inte perfekt men när jag bytte hjälpstyrarmen blev det perfekt. Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.