AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.336

startar ej 750

wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
hej jag har en 750 år 91 jag har ett porblem den enna boxen var det ett fel i jag har bytt den, jag startade bilen och den gick bra , dagen där på startade jag den och då gick den inte bra när man gasar så är den som ett gummiband och kommer upp i ett varv på 3000-3500 och har ingen ork alls försökte läga i växel och köra då stanade den , eml lampan lyser inte och den går på alla 12 i kväll försökte jag starta den igen då startade den inte alls bensin pumparna går men inte ett liv i motorn vet någon vad det kan vara mvh paul
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hur mår batteriet? Ge det en laddning och mät spänningen.
Tänds EML-lampan och slocknar efter 5 sekunder, då du slår på tängingen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
batteriet är nytt och när jag startade den sist så lada den som den skulle , eml tänds som den skall och släks inom 5 sek
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
"inte ett liv i motorn" = startmotorn maler, men motorn tänder inte?

Erik

___
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
felet har uppkommit sen jag bytte katarna men de skall väl inte kunna på verka bilen , det är som du säger start motorn går det kommer gnista men motorn startar inte
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
jag ringde bmw i dag men de säger att det kan vara gas spjälspotensiometern ,instrumenthuset, eml boxen , jag själv tror inte på eml efter som den gör som den skall jag menar lampan täns i läge två sen släks den inom 5 sek , och gas spjälspotensiometern styr väl bara gaspedalen bilen bör ju starta och gå på tundgång tycker jag , hur mycket instrumethuset kan på verka vet jag inte , vet bara att sist jag hade i gång den funka alla mätare och lamper , sen fick jag ett förslag till att det kunde vara en vakom slang men vad jag vet så sitter där väl ingen vakomslang som styr motorn , det är väl elektroniskt på 750
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
När du slår på tändningen och trycker på gasen, rör sig båda gasspjällen?

Erik

___
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
ja man ser att de rör sig ,men jag vet inte hur mycket de skall röra sig , man ser i alla fall att de rör sig
Paap Reeder
Trots att EML uppför sig normalt går den i nödprogrammet.
Går den i nöd p g a lådan tänds inte EML.

Kan du ha kommit åt ngn kabel från lådan?

... kan du ha förväxlat lambdorna?
Koppla loss dom ty då går hon på förproggade värden i boxarna.

Gör bilen strömlös i 30 min - starta - boota om boxarna.

MVH /// Paap R
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
nu har jag kollat lamdasonderna de fungerar parfäckt men bilen startar inte är det någon som vet om emlboxen har någon säkring och var sitter den i så fall , eller finns där något relä som styr strömen till eml boxen , jag har tyvärr ingen instruktionsbok till bilen ,
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
hej finns det någon som vet om eml boxen har någon huvudsäkring eller relä som försörjer boxen med ström , och i så fall vad sitter det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.