|
|
|
|---|---|
| hej jag har en 750 år 91 jag har ett porblem den enna boxen var det ett fel i jag har bytt den, jag startade bilen och den gick bra , dagen där på startade jag den och då gick den inte bra när man gasar så är den som ett gummiband och kommer upp i ett varv på 3000-3500 och har ingen ork alls försökte läga i växel och köra då stanade den , eml lampan lyser inte och den går på alla 12 i kväll försökte jag starta den igen då startade den inte alls bensin pumparna går men inte ett liv i motorn vet någon vad det kan vara mvh paul | |
|
Hur mår batteriet? Ge det en laddning och mät spänningen. Tänds EML-lampan och slocknar efter 5 sekunder, då du slår på tängingen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| batteriet är nytt och när jag startade den sist så lada den som den skulle , eml tänds som den skall och släks inom 5 sek | |
|
"inte ett liv i motorn" = startmotorn maler, men motorn tänder inte? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| felet har uppkommit sen jag bytte katarna men de skall väl inte kunna på verka bilen , det är som du säger start motorn går det kommer gnista men motorn startar inte | |
| jag ringde bmw i dag men de säger att det kan vara gas spjälspotensiometern ,instrumenthuset, eml boxen , jag själv tror inte på eml efter som den gör som den skall jag menar lampan täns i läge två sen släks den inom 5 sek , och gas spjälspotensiometern styr väl bara gaspedalen bilen bör ju starta och gå på tundgång tycker jag , hur mycket instrumethuset kan på verka vet jag inte , vet bara att sist jag hade i gång den funka alla mätare och lamper , sen fick jag ett förslag till att det kunde vara en vakom slang men vad jag vet så sitter där väl ingen vakomslang som styr motorn , det är väl elektroniskt på 750 | |
|
När du slår på tändningen och trycker på gasen, rör sig båda gasspjällen? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| ja man ser att de rör sig ,men jag vet inte hur mycket de skall röra sig , man ser i alla fall att de rör sig | |
Paap Reeder |
Trots att EML uppför sig normalt går den i nödprogrammet. Går den i nöd p g a lådan tänds inte EML. Kan du ha kommit åt ngn kabel från lådan? ... kan du ha förväxlat lambdorna? Koppla loss dom ty då går hon på förproggade värden i boxarna. Gör bilen strömlös i 30 min - starta - boota om boxarna. MVH /// Paap R |
| nu har jag kollat lamdasonderna de fungerar parfäckt men bilen startar inte är det någon som vet om emlboxen har någon säkring och var sitter den i så fall , eller finns där något relä som styr strömen till eml boxen , jag har tyvärr ingen instruktionsbok till bilen , | |
| hej finns det någon som vet om eml boxen har någon huvudsäkring eller relä som försörjer boxen med ström , och i så fall vad sitter det | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.