|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
Eliminator |
Jag har en 318i från 84... en vit 2 dörrars |
| Har en 318i -84 också som är på sina 22000mil och går som ett skott :-) | |
|
många schyssta bilar, borde man inte styra en e30 318i(s) träff? iaf har en diamantsvart 318 is -90 nöjd som f*n låter mer än de går :D |
|
|
Har en 318i -88 men den står för tillfället pga att bensin pumpen inte går som den ska. Någon som har en ide???? pumpen funkar om man tvångs kör den!!! Mvh Rickard |
|
|
Tvångskörde du pumpen på plats?, eller demonterade du den?. Tvångskörde du den i relä-sockeln så är det ju antagligen bränslepumpsrelät. tvångskörde du den när den var demonterad så kan det vara massa olika fel, kortis, relä, säkring, jord o.s.v. |
|
| Testa och tvångskör den i relä-sockeln om du inte har gjort det, den metoden utesluter endel andra felkällor. | |
|
Pumparna håller 12-13000 mil. Jag fick byta min, den gick bara när man knackade på den. Min hade gått 15500 mil då. //Mats Länk |
|
| Jag har en Bmw 318i 88- E30 | |
|
yep, 318i - 89....22.000mil, alpineweiss, lätt sänkt...fräsh men knacketi knack knack... finns det några prisvärda "paket" man kan köpa...kam, vippor, lyftare...? |
|
|
Cato2, sök å du ska finna Länk Jag är ännumera nöjd nu :) den vaknar till 3500 rpm sen fortsätter den hela vägen till ialf 6000 tror jag det var, vågade inte varva mer sen :D |
|
|
Jag har en 318iS -90 med 29.000 mil på mätaren. Motorn går hur bra som helst, sitter störtskönt i sportstolarna. Väntar på vårsolen så skall jag testa takluckan. Rost finns tyvärr, häromdagen hade ena blinkersen trillat in i stötfångaren. Misstänker att det inte finns så mycket fäste kvar. Fredrik M |
|
| Det slår mig när jag läser, att antingen har jag haft en otrolig tur med min 318i-89 som har gått 27000mil eller har era kanske gått lite mer än vad mätaren visar...? Visst jag har bytt bensinpump ( vid 23000mil) och jag har bytt vattenpump (vid 25000mil) och en del annat, men förarstolen är inte någon reva i och alla instrument fungerar som de ska (även serviceindikatorn=)...) och kammen är inte nedsliten... Och det är väl i princip inte sådana saker som påverkas av skötsel? Och jag ska säga att det är inget överdrivet putsande på den och den har aldrig stått i garage... Kanske bara fått en bra bil...? | |
|
Jag Har en is-touring... Bil -90 18000mil motor -91 600 mil efter renovering... Har inskaffat ett M-technic II som ska dit till våren... Förmodligen den enda i sverige !! KKR Min bil Länk |
|
| is-touring: vill du avslöja hur du får den igenom besiktningen? tur eller? | |
|
Min förra 318 förresten, såld o saknad! Kan tilläggas att, till min förvåning, en F.D. Hamburgsbil var mycket "tick-tickfri". Har jag tur, hittar jag en fin 318iT om en månad i Frankfurt, kan knappt vänta... |
|
| Länk glömde länken | |
|
Har en 318i -88 diamantsvart som är avställd för tillfället,ska byta alla bromsrör och 4x spindelled sen ska den förhoppningsvis gå igenom besiktningen! Mvh Andreas |
|
|
Hello! jag har en 318is -90 som gått 18000 och en 318i -85 som gått 19000 :) |
|
|
FD-Ormen: Varför skulle de vara ett problem med besiktningen ?? Gör man ett fint jobb med instalationen så är det inga problem (ser orginal ut) förutom att motorn är mycket finare !! KKR Min bil Länk |
|
| Jo, men då är det väl så att bes. männen som besiktigat din med is motorn, fattar inte skillnaden mellan 8v o 16v motorn, bara att gratulera! Har själv funderat på de banorna, det blir en rappare kombi med låg försäkring (-tills nån upptäcker. ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.