|
|
|
|---|---|
|
Hej bilstereo vänner! Jag ska köpa ett kit med mellanregister, diskanter och delningsfilter och sätta i fram (i original uttagen.) Jag hade tänkt driva det med en Pioneer stereo tills jag fått råd med slutsteg. Men, eftersom kitten innehåller delningsfilter måste jag reda ut om det sitter delningsfilter där original. Någon som vet om det finns delningsfilter original i E34 fram och i så fall vart sitter det? Något måste ju dela på ljudet där fram... /Per | |
|
Spelar ju ingen strörre roll ändå... visst du kan ju tappa lite baas i fall det skulle sitta nått typ av högpassfilter men det tror jag knappast att det gör... Kör du på signalen in i filtret där högtalaren satt innan ska du se att det blir bra... --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
OK. Får prova köpa kit. Tänkte på JBL GTO kit för ca 1500:-. Men, man måste väl koppla in delningsfiltret som följer med? Eller kan man skippa det och helt enkelt ersätta original högtalarna bara? /Per |
|
|
Om jag minns rätt så sitter det en konding i serie med högtalaren i instrumenbrädan, när man inte har hifipaketet. Har du lossat på den? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag antar att det är något 5,25"/6,5" kit Du pratar om.. Du skall definitivt använda det delningsfilter som följer med kitet, de delningsfilter som följer med är anpassade till de högtalare som finns i kittet. Sitter det ett orginal delningsfilter i bilen så ta bort det (eller koppla förbi)!! Sitter det dessutom ett högpassfilter i bilen kan det vara värt att ha kvar eftersom framsystemet ändå inte klarar de riktigt låga frekvenserna. Eventuellt kan Du byta det om det bryter av onödigt högt i registret för de nya högtalarna. Bästa direkta ljuförbättringen jag fick med ny stereo var just det inbyggda hp-filtret så frontsystemet slapp slita med den låga basen som bara låter illa i de högtalarna. /Caspar Länk |
|
|
Tack för era tips Erik och Caspar! Ska kolla detta. /Per |
|
|
Caspar:Kunde inte sagt det bättre själv :) --------------------- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.