|
|
|
|---|---|
|
Har haft ute 328an några dagar nu för eventuell försäljning. Inte mycket seriöst intresse... Ligger man för högt i pris? Se länk för mera info: Länk ///Tobbe | |
|
Jag tycker du har ett ganska normalt utgångspris, skulle tro ett slutpris på 65-70 kkr. Om milen stämmer och allt är ok med bilen så tror jag inte att det kommer att bli några problem att sälja den. Du skriver att du haft den ute till försäljning några dagar, om du har hållit på en månad utan svar är det nog dags att sänka priset. Hur många svar har du fått? Någon som kollat på bilen? |
|
|
Hej. Minus för att det är automat samt att inte 17" fälgarna ingår i priset. Lite högt i pris tycker jag. Fast den ser fin ut. /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
misc100 |
Letar bil just nu och din har bra utrustningslista men föll bort som alternativ pga automat. För övrigt är violett inte en högt rankad färg för mig och jag hört liknande kommentarer från andra så det kan vara en "svårsåld" färg (tillika "pippi" eller dakar-gult enligt andra). Ser fräsch ut annars. |
|
Ojdå, jag missade att bilen har automat. Det verkar som att så gott som alla E36-spekulanter vill ha manuell. Det är flera som haft svårt att sälja sina E36or pga automaten. |
|
|
Okej, då har jag fått några åsikter, får väl behålla bilen som vinterbil då.... ;o) Har ju ett Winterläge på automaten som jag inte har provar ännu..... ///Tobbe |
|
|
Prova annonsera i lokala dagstidningen, så sålde jag min bil på 2 dagar i våras. Provat blocket.se? Såg att annonsen legat ute i 4 dagar nu, det är inte speciellt länge. |
|
|
Min 328i låg på Blocket i två månader innan den blev såld. Köparen ringde idag och berättade hur otroligt nöjd han var. Så, is i magen är det som gäller. M3/// Mullret |
|
|
Har precis också lagt ut min bil till försäljning, har haft den i över tre år nu.... Undrar om det finns synpunkter från er på min annons bara !? Länk: Länk vänl.../Staticmove |
|
|
Förväntningarna om pris ligger väl lite högt för att uttrycka sig milt.... i övrigt verkar bilen ok. /Simon |
|
|
Tycker inte prissättningen är osedvanligt hög. Tillägget för M-fälgarna är dock i överkant, du borde locka med ett mer förmånligt "paketpris". Dock får du ha i åtanke att bilen kommer vara mer svårsåld eftersom det är en automat, som jag tror väldigt få efterfrågar, och sen är det "fel tidpunkt" att sälja sin bil så här års. Färgen tror jag inte alls är något "allmänt" minus. /// Olof Länk |
|
|
Olof Ovenholm, jag svarade på inläggen ovan mitt. Rekomenderar dig "Staticmove" att starta ett nytt inlägg för att undvika missförstånd. /Simon |
|
|
simon_en: Jag förstod det. Mitt inlägg var riktat till trådskaparen. Staticmove: Annonsen är bra, men ditt begärda pris är i mitt tycke bisarrt. /// Olof Länk |
|
|
Hej toby 2001: Jag tycker du har ett vettigt utgångspris. Automat och E36 verkar vara lika hopplöst som manuell låda till X5. Det är egentligen synd för just 328 passar i mitt tycke väldigt bra med automat. Jag håller med Olof att det är lika bra att kränga iväg M-fälgarna med bilen istället. Viss reservation för hur populär färgen är, antar att det är två delat läger som råder. Staticmove: Jag önskar dig verkligen lycka till med att försöka få ut mer än 100kkr för din coupe. Även om din bil ser fin ut och har en tilltalande utrustning och färg tror jag det blir svårt att få mycket mer än 75-90kkr för en riktigt fin 328 coupe idag. Jag tror (tyvärr) att du kommer att få sänka priset för att få den såld. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Staticmove: Mycket fin bil! Dock tycker jag personligen att silvermetallic är ett minus. 50% av Sveriges bilpark är ju silvermetallic. Minus också för att det är en 96:a och inte en 97:a (rostskydd bl.a.). Jag antar dock att du har sportstolarna. Det jag snackar om nu är ju självklart petitesser för den stora massan, men jag sitter just nu "billös" med en Subaru Legacy och kikar runt ganska mycket på liknande bilar som du säljer. Priset är klart i överkant då du inte heller har Harman/Kardon-ljudet som jag tror, inte kan höja bilens värde, men väl göra den mer lättsåld. Vill du få snabba svar på annonsen, sänk till 90'. |
|
|
å andra sidan finns ju sånna som jag som har silvermetallic som ett "krav"... /martin |
|
|
Haglund2306, att det finns gott om bilar i silvermetallic visar bara hur poulär färgen är. Jag tror silvermetallic är en av de mest eftertraktade färgerna idag, personligen tar jag hellre en blå... Staticmove, får du över 100k för bilen ska du vara mycket nöjd, men mer realistiskt är nog 75-90k... |
|
|
Håller emd Olof och Kristoffer, E36 med automat är så djupfryst det kan bli. Över 100k för en E36 som inte är en M3/Alpina är vansinne, såvida det inte rör sig om en riktigt unik bil! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
kalle Hansen, du blandar ihop bilarna. Den som kostar över 100k är silver och manuell. Bilen med automat är billigare, 75k. |
|
|
Kalle, det var jag som missförstod ditt inlägg lite! Sorry! |
|
| Kalle: även många e36 cabbar är värda mer än 100k ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.