|
|
|
|---|---|
misc100 |
Hej! Har någon erfarenhet av att ha hund i Z3C bagageutrymmet? Jag har sökt efter mått och bilder på bagageutrymmet men inte haft så mycket framgång. Vill ha både flickvänen och en Rhodesian Ridgeback (70cm hög och 45+kg) med mig när jag åker någonstans :) Såg en blå Z3C i Linköping förra veckan och tittade efter lite. Jag tror det är tillräckligt med plats men ville höra från några med erfarenhet. |
|
En Rhodesian Ridgeback kommer inte att få plats i en Z3 coupe, de är som sagt stora hundar. fd Z3 M coupe ägare |
|
|
Byt hund ! ;-) |
|
|
misc: inga problem skulle jag tro: hade en storvuxen Rhodesian tik tidigare. Den älskade att åka i halvkombin på Suzuki Swift GTI. Då är backluckan på Z3c mycket rymligare. "Vill ha både flickvänen och en Rhodesian Ridgeback" dock tror jag att flickvännen får inte plats där :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag får in en hel stor mv utrustning i min z3c, satt en vovve, e inga problems! "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
| Har aldrig sett bageutrymmet i en coupé - nån som har lust o visa? :) | |
|
Scrolla ner en bit på denna länk så får Du en inblick i Mr. Hamanns skuff, dock med baslåda. Länk /Caspar Länk |
|
|
Errku: finns du på norra sidan om stan kan du alltid höra av och komma förbi för en skuffvisning :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Här kommer en virtuell skuffvisning. Länk |
|
|
Jag vet att det är en gammal tråd, men jag svarar ändå. Frugan passar bra i bilen och även hunden får plats. Hunden är av model Boxer -99, väger ca 40 kilo med mankhöjd på ca 55cm. Stor för en boxer, något mindre än medel för en Ridgeback tror jag. Han har ganska gott om plats, får böja lätt på huvudet när han sitter upp, men ligger ner med massor av plats. / Fredrik |
|
|
Zredrik: Vad har frun för mått och vikter då?? Trivs hon i skuffen?? 40-45kg på en hund?? Verkar vara mer lagom vikter på frun/tjejen.. /Caspar Bilen: Länk Hemsa: Länk |
|
|
Jag får in en vovve i schäferlik modell utan problem. Till och med med 2 veckors julpackning (2 pers) & en gammal PC, fast då börjar det bli trångt. Man är inte paranoid om de verkligen är ute efter en. |
|
|
Caspar: Frugans mått är utmärkta :o) hon får säkert plats i skuffen, men då klagar hunden, så hon får hålla till godo i ett av framsätena. / Fredrik |
|
|
Länk :D /Masten Z-träff 1 maj! Länk |
|
|
masten: jag trodde länken gällde hundar och inte råttor :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
| En kompis till mig hade en ganska storvuxen Golden Retriver och den satt snällt i bagaget på hans Z3 Coupe utan problem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.