|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ibland så är min 530iA lite "tjurig" när den skall komma iväg från stillastående. Det händer ungefär en gång på tio. I övrigt går den jämnt och bra. Bilen är en -01 har gått 8500 mil. Några idéer om vad som orsakar detta? Lasse | |
|
Välkommen :) Du menar att när du precis ska starta iväg med bilen och du trycker ner gadpedalen extra mycket, och bilen liksom stannar till en liten stund för att därefter få accelerationskicken?? det du menar??? Mvh Dragolito |
|
|
Tackar! Ja, det är precis när jag släpper bromsen och trycker på gasen som den "tvekar". Något enstaka tillfälle har den stannat men oftast så kommer den iväg OK. Lasse |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
hej! jag skulle kolla kamaxelgivarna, det är standardfel på alla BMW-motorer inklusive dieselmotorerna. Inget dyrt fel, det krångligaste är att koppla upp den på BMW för att få reda på vilken av dem som felar. Andra symptom är att du får dra något mer på startmotorn ibland, samt att den kan "nysa" i luftburken vid gas/gasuppsläpp. Men det kan vara andra saker också. Någon som vet om returslangen ovanpå insuget fortfarande strular på så nya bilar som 530? mvh Johan |
|
Jag tycker de låter precis som problemen som fanns med motorstyrningsmjukvaran från fabrik 01-02. Den dippar i varvtal ibland och är lite tjurig/lynnig vid krypkörning. Prova att uppdatera till senaste motormjukvaran på Bmw innan du ger dig på dyrare ingrepp. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hej, Tack för svar! Jag ska kolla upp mjukvara och kamaxelgivare med en gång. Lasse |
|
|
Lars: Jag ser att du är bosatt i Malmö, mitt tips är att åka till förenade bil Fosie och prata med verkstadschefen där. David är väldigt hjälpsam och service minded. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.