|
|
|
|---|---|
|
Finns det nån som har löst problemet med att montera motorvärmare på en 540???.Har ringt runt till en massa olika ställen och alla säger samma sak:det finns inga motorvärmare till 540varken till E34 eller E39.Kan nån ge nåt tips om nån firma som trots allt kan fixa det??? | |
|
Elmotorvärmare som är effektiv är tyvärr bara att glömma. Det som gäller är bränsledriven värmare typ webasto och dom ligger på 15-20tkr monterat och klart.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Engstrand Bil&Motor kan nog hjälpa dig tel 08800449 dom har monterat på mina två bilar. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Ringt Calix i Eskilstuna?? Det är dom som tillverkar värmarna dom kanske kan hjälpa eller kanske om du erbjuder din bil som "testbänk"?? Calix kan också heter Hasselfors Preciform i telekatalogen... |
|
|
Det svåra när man monterar en elvärmare på en V-motor är att få lika mycket värme i båda V-sidorna. Uppnås inte detta kan följden bli motorskador. Monterade en Webasto besnsinvärmare (beg på skroten). Fungerar alldeles utmärkt. |
|
|
Oj det här låter ju allvarligt... Som spekulant på 530/540 och boende i norrland så blir jag lite förvånad nu, finns det verkligen inte blockvärmare till dessa hos defa eller calix? Om inte så borde det ju gå att lösa med en en slangvärmare, eller hur? Peter B |
|
|
BMW i Umeå monterade slangvärmare på min 530,och det funkar kanonbra.Så det där med att slangvärmare inte skulle fungera bra det köper inte jag. Det beror nog på vars man monterar den. Roger.... |
|
|
Vart monterade du din slangvärmare ?? Enligt Bmw finns det inget bra ställe att montera på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.