|
|
|
|---|---|
|
Några saker jag undrar över på min 735a. Upplever ett glapp i ratten när man svänger, åt bägge hål!Detta upplevs ngt obehagligt i höga farter, då det känns ännu tydligare! Vänster bakljus fungerar ej fast, nybytt lampa? Varning förekommer på färddatorn. Problem med c-låset, bilen låser ej på förrar dörren, har funkat ibland, verkar som om låset inte reagerar på nyckeln som det ska. Tacksamm för tipps som kan råda bot på dessa problem! | |
|
Här har du en länk till ett bra tipps om styrglappet. Länk MVH /Canman --- Som min fru brukar säga: Ni män blir inte äldre det är bara leksakerna som blir dyrare! :) |
|
Ras.mus |
Du ska börja med att kontrollera ett par bultar som håller ihop övre delen av rattstången med den undre delen. Denna koppling sitter bakom panelen ungeför där du har knäna när du kör. Där sitter en gummibussning mellan stångdelarna. i denna bussning sitter en metallhylsa som bultarna som håller ihop stängerna glider i. OM muttrarna släpper av skakningar så trillar snart metallhylsan ur och då får du ett glapp. Det värsta med detta fel är att om ratten är i något så när utsträckt läge så kan helt enkelt stängerna dela sig i denna koppling och du kan inte längre styra bilen!!! Detta hände på min bil, lyckligtvis när jag stod still i carporten och försökte justera ratten... Sååå, kolla detta genast! |
|
Välkommen till forumet! Mer om styrningen: Länk Bakljuset, kolla senapsrelät: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Vill bara varna dig fär "senapsreläet" ger du dig på det så var försiktig med lödningen så den inte får kontakt där den inte ska ha kontakt! (egen erfarenhet) |
|
lennarthb |
Angående Centrallåset...hade samma problem på min 730...gick inte att låsa förardörr men den var larmad, sedan så var höger framdörr konstant låst dvs gick inte att öppna vare sig med nyckel eller fjärrkontrollen och inte ens med nyckeln i låset vriden till kl sisådär 2-3 samtidigt som man lyfter dörrhantaget (BMW verkstads tips) inte ens med detta tips fick jag upp dörren...Fick vänta i 6 veckor tills dörren öppnade sig genom fjärrkontrollen, passade på att ta bort klädseln på bägge dörrsidorna. På förarsidan så var själva problemet att staget som låsanordningen hängde i var avbrutet på 3 ställen...köpte kemisk metall på Q8 (I Plastic Padding förpackning) lagade det trasiga staget samt smörjde upp låset...KLART och det funkar !! På passagerarsidan så hade låset kärvat ihop totalt (det funkade att köra in nyckeln och vrida om men det var inuti som någon bricka hoppade över) så att när elmotorn som skall låsa dörren slog till så hände ingenting pga av att det kärvat inuti låsmekanismen detta gjorde iom att det var stumt så gick även staget av på denna sida...plockade isär låsmekanismen och gjorde rent, lagade staget med kemisk metall...klart och det fungerar !! //Lennarth B lennarth.bjornklint@telia.com |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.