|
|
|
|---|---|
|
Jag har tagit bort luftpumpen på min S50, och det är samma rem som driver AC/kompressorn från veven. Nu behöver jag en kortare rem pga att AC ska vara kvar, men inte luftpumpen. Finns det någonstans man går så man kan få en sån rem med rätt längd och tjocklek? | |
|
Det enklaste tycker jag är att klippa av remmen till rätt längd och sedan mäta den. Vet du hur lång den ska vara så har dom flesta reservdelsbutiker listor med längder på multitooth remmar. Länk |
|
|
Oki, tänkte faktiskt göra det, och mäta alltså efter jag klippt den, men ville veta var man går för går man till bmw så kan man inte handla något utan reservdelsnummer typ ;) Men ok jag provar MECA, mekonomen osv.. och anger längd |
|
|
Kolla in en seriös firma som håller på med transmissioner så får du rätt grejor. Antar att det var ngn specialrem du var ute efter. Finns en firma som heter typ Jens S. transmissioner. Kan vara värt ett försök, de är stora. Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
lite ot kanske men... man får inga felkoder som spökar när man tar bort luftpumpen?? är åxå rätt sugen på att slita bort den... Länk |
|
|
Tror inte det, isåfall är det inga felkoder som gör att den går in i varningsprogram iaf... |
|
|
allright då, värt att testa iaf... tycker d e trångt å tungt redan utan luftpumpen så.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.