|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Funderar på ett sportfilter till min 328'a och undrar om man ska köra på ett "Open air" eller ett vanligt insatsfilter. /Micke | |
|
Jag tycker att du ska skippa sportluftfilter helt och hållet. Ett insatsfilter tillför absolut ingenting. Ett öppet filter kan ge ett lite häftigare insugsljud, men gör också att motorn suger in mer smuts än med ett originalfilter, samt att luftmassemätaren löper risk att förstöras. Om det inte avskärmas korrekt så kommer du att få mindre effekt än med ett originalfilter. I bästa fall så får du samma effekt före som efter monteringen. Kan rekomendera sökfunktionen, det har skrivits MYCKET om sportluftfilter, både positivt och negativt. Jag för min del hade sparat pengarna och satsat på ett juste sportavgassystem om det är ett häftigare sound du är ute efter! Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Kommer nog att inhandla ett Ferrita sportsystem och tänkte byta filter i samband med detta. Men man kanske ska nöja sig med det och hoppa över filterbytet.... |
|
328_huggarn |
Det är som kalle säger, du får in mer skit i ett open air och avskärmar du inte bra så förlorar du efekt, det fick ja lära mej THE HARD WAY.. |
|
Då kommer jag att köra med originalfiltret verkar det som... Men vilket sportsystem är att rekommendera? I dagsläget så lutar det nog mot att det blir ett Ferrita... |
|
|
Micke_A: Ferrita funkar alldeles utmärkt. Supersprint är också bra. Fördelen med Ferrita är att det är rostfritt om man ska ha bilen länge, annars så funkar t.ex. supersprint minst lika bra. Prisskillnaden vet jag inte men det är kanske onödigt att betala flera tusen kr i mellanskillnad om man inte ska behålla bilen ett bra tag till. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
|
Supersprint kostar 4495:- på Bildelsimporten och Ferrita köper jag här i stan på Autoexperten för 4495:-... Bägge borde ha bra kvalite och passform så det blir nog ett Ferrira. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.