AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.904

BMW M5-01 Partille

Lasse Karlsson
Nån som vet nått/varit och tittat på denna kärra? BMW M5-01 Partille. Sattes ut för 299.000 31/8 på blocket, men finns nu hos Auto Quality Sweden i Partille för 249.000. Verkar vara ett ruggigt bra pris tycker jag! Har aldrig haft BMW, men är ruggigt sugen på en M5:a! Tacksam för svar! SAAB-förare nu, men hoppas på en M5:a inom ett år!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Den diskuteras redan här: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Lasse Karlsson: Du får skicka registreringsnumret sedan till mig så kan jag försöka fixa en utrustningslista på bilen åt dig.

//Schnitzer

*Svenska M5 E39 Registret
OBS! Skicka gärna registreringsnummer på M5 E39 till DE91@hotmail.com
Lasse Karlsson
Tjena grabbar! och tack för mottagandet, verkar vara trevlig stämning på detta forum! Ringde Auto Quality igår, och fick svaret att han hade en kund som skulle bestämma sig idag, om köp(21/9). Men nog blev man skeptiskt efter att ha läst era inlägg! Tittar ju på lite olika objekt, så kan väl fråga på en gång, om nån har koll på denna kärra: BMW M5 00 Avusblå 5600mil hos Tissnar i Uppsala? Har nog gått som typ tjänstebil eller dyl. Ingen GPS, men ser annars fin ut på bilderna. Finns på Bytbil.com samt Pricerunner.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Kollade lite på den avusblå 00:an. Jag tycker att den verkar vara i väldigt fint skick. Hade ju varit konstigt om den inte hade varit det när den bara har gått 5900 mil. Den är också i originalskick, rätt fälgar etc. Jag tycker bara att det är lite skumt i rubriken där det står 1 ägare och så kollar man på VV:s hemsida, där står det 2 st. Silverstone/Schwarz inredning, frågan är om den är extrautrustad med helläder (präglad Nappa Point) eller om det bara är utökad läderklädsel (präglad Nappa Point)? Den har dubbelglas vilket är extrautrustning.

Är det några andra M5 E39 som du är intresserad av?

//Schnitzer

Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Schnitzer:Tycker det låter lite med 2 ägare med tanke på att bilhandlarna finns med i den siffran också, möjligt att tissnar har inne den som fösäljningsupdrag då kan siffran stämma.

///Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Antal ägare på en bil kan ju tolkas lite olika. VV tittar ju bara rent tekniskt vem som äger bilen vilket i detta fall kan vara t ex:

Ägare 1 - han som köpte och brukade bilen
Ägare 2 - bilfiman som nu har den till salu

eller

Ägare 1 - Leasingbolag äger, privatperson brukar bilen som tjänstebil
Ägare 2 - Privatpersonen ovan som köpt loss bilen efter leasingperioden utgång.

I båda fallen så finns två ägare registrerade på bilen men det är samma person som brukat bilen sedan den var ny.

___
BMWCS #5157
Lasse Karlsson
Nån som har koll på REG nr på denna bil, när importen gjordes, och hur långt den rullat, sen den kom till Sverige?. Om den gått tex runt 13.000 och är i bra skick, så kanske det kan vara något i alla fall?, trots att uppgifterna säger 9100 mil.
Agge
Lasse Karlsson:

Jag skulle aldrig köpa en bil som jag vet är skruvad.
Sen så tror jag att den gått betydligt mer än 13000 mil.

Mvh
//Agge

Buspelle
Alltid lika kul med importbilar.......
Vågar man importera?. Har sett ett antal m5:or i tyskland(via mobile.de) i prisklassen 170-210 000sek. Någon speciell importfirma som någon kan rekommendera?. Har tittat till eurogarage.com.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det bästa är att åka ner själv och importera. Jag tror det blir säkrast så. Tyskarna drar inte mätarna så mycket som svenskarna gör. Många svenska direktimportörer vill ju göra sig en extra hacka för besväret och passar då på. Bättre då att köpa från Tyskland direkt, och skulle det då vara så att bilen är dragen i mätaren nere i Tyskland så slipper man att den kan dras en gång till när den kommer till Sverige. Det tråkiga är/börjar finnas en hel del M5 E39 med mätarställning uppmot 20K och till om med över det. Det jobbiga är att en del utnyttjar det och drar tillbaka mätarna.

//Schnitzer

Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
var o provkörde avusblå m5 i uppsala....det e ägaren som äger tsinar som i sin tur äger m5..jag tyckte det var inget o ha..redan så har han byt vanos på den...haft problem med läckage av olja..förbrukade olja som bara den och var desutom inte så jäv.. bra.desutom var den skitig och inte alls fint behandlad repor på skin o bakluckan.....

bmw rules m5e39=king
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
kopling var helt slut för den delen...

bmw rules m5e39=king
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Det var verkligen dåligt för en så ny bil, men kopplingen ska vara väldigt känslig på M5 E39.

//Schnitzer

Morten B
Jeg har ikke sett bilen, men man undrer jo på hvor mange M5'er som virkelig kun går 1500 mil/år i Tyskland...
Den här M5 e grymt fin & välskött.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.