AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.352

Vad händer i vinter?

Sida 5 av 6
När jag öppnar bagageluckan så ser man på stötfångarens ovankant, en rad svarta plastsaker som jag misstänker håller fast stötfångaren. Kan vara så att de fäster plasten mot balken och att allt följer med ut om man lossar rätt bultar.

Jag skulle gärna vilja ha loss stötfångaren för att göra hålen till USA reflexerna, som inte kommit på plats ännu. Funderar även på att lacka om den då färgen/plasten åldrats annorlunda än på resten av bilen.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Z3c: Emm skall sälja sitt mittarmstöd som han aldrig monterade, kolla med honon så kanske Du slipper jobba ihjäl Dig.

Fredrik: Z3c behöver allt han kan få fram i acc-väg efter ett litet spontant test i höstas uppför Tranebergsbron mot min M så såg Z3c inte glad ut, iofs med Masten som barlast, men va f-n jag väger ju lika mycket som de ihop!!

Fredrik: Hur tror Du att Ditt ljud påverkas av hojdämpare?? Det är ju ganska ljuvligt idag. Är det kolfiberdämp?? Har också funderat på mc dämp men som Du säger det är svårt att få in dem bredvid varandra och med 4 rör blir det trångt...

/Caspar
Länk
Caspar: Emms är svart. jag vill ha i samma mysiga oxblodsfläder som resten av inredningen. plus att jag har redan beställd läder från tyskland.
Caspar2: masten hade precis ätit så han var tyngre än normalt.
Jag kom på varför bilen inte är lika pigg ibland. det återkommer varje gång när jag kör på sista droppen i tanken. Måste ju vara så att bensinpumpen inte orkar mata kompresorbesten när vätsketrycket faller. Så nu kör jag med full tank bara :-) nää M pump ska in. visst sitter de i tanken ?

Fredrick. I coupen sitter stötdämparfästen under inredningsfilten. så jag vet inte hur det ser ut...
Ingen aning hur ljudet påverkas, det blir en vild chansning. Just ljudet är jag ju väldigt nöjd med idag. Bara det inte blir ett högt ylande så är jag glad. Men det tror jag inte är något problem. Har åkt hoj ett tag och de flesta yl hojar har korta ljuddämpare. Min egen har en lång Yoshimura dämpare och låter helt underbart, dovt och kraftfullt. BOS dämparna kommer från en mc med V-Twin motor, en Ducati wannabe, så ljudet bör vara åt det rätta hållet. Även BOS dämparna är långa, vilket hittills har varit detsamma som dovt ljud.
BOS dämparna är i titan.

Z3c, du får väl öka laddtrycket på dina norska extra hästar...
Under inredningsfilten! Det betyder under bagareumsmattan på min, där skall jag kolla.
Har legat och krälat under utan att bli direkt klokare.

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
fredrik:

Ta bort kofångaren gör du utifrån bilen. De klipsen som du ser när du öppnar bagageluckan skall du inte röra.

Jag har själv inte haft borta kofångaren bak på coupen men väl fronten och det är ungefär detsamma.

Det är väl beskrivet i BMW TIS med bilder. Går kanske att hitta på nätet med DirectConnect eller något, inte vet jag ;-)

I beskrivningen i TISen står det att man skall ta bort innerskärmarna vid bakhjulen och det kan nog underlätta. Sedan sitter kofångaren med två stora torx-skruvar skruvade underifrån, en i varje hörn. Sedan är det några plasthållare i framkant som styr rätt och håller på plats. Efter att du tagit bort innerskärmarna kan du nog lista ut hur det fungerar.

Lampor till nummerplåten och nummerplåtshållaren bör nog tas bort allra först.

/Johan

Det finns tre typer av människor.
Dom som kan räkna,
och dom som inte kan...
TIS ?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fredrik/Z3c: Ni pratar ju om olika saker!!! Stötfångare (jag antar att Du menar kofångaren Frdrik!!) och stötdämpare är inte riktigt samma sak... :-) Det Beijnoff skriver stämmer väl med hur jag har uppfattat att det ser ut. Har dock inte plocka ner kofångaren bak själv..

Vill man komma åt stötdämparna (som Z3c pratar om) i en Roadster så sitter dessa under "mattan" på hatthyllan.

Z3c: TIS, jag antar att det står för Technical Instruction S.... bla bla någonting. Jag har CD'n om Du vill kopiera..

/Caspar
Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
För att hålla mig sysselsatt har jag precis dragit igång tillverkning av mugghållare i PVC för dörrfacket, modell Doorpocket Cupholder:Länk
Tanken är att en hedersmedlem i "Västkustens z3 klubb för inbördes beundran" skall få ett praktexemplar som tack för diverse moraliskt stöd. Har tidigare gjort hållare till mig själv och de är förvånasvärt smidiga och funktionella.
Två 5,25 "högtalare ligger och väntar på montering bakom sätena i plastpaneln och gårdagseftermiddagen ägnades åt inköp inför projekt "innertak till cab".
Svart skinn för tillverkning av ett armstöd ligger också på hyllan.

-Har man inget arbete, då gör man sig arbete! som en klok man en gång sa till mig på mitt första sommarjobb.

Mats

ArctisZ3
Tack Johan, får försöka hitta en lyft låter det som. Inget som går att göra på min lilla parkeringruta i garaget.

Caspar, stötfångare är givetvis det ni kallar kofångare, men jag fångar inte kor och vägrar kalla stötfångarna för detta. Stötdämpare är ju en helt annan sak. =)

Mats, Västkustens Z3 klubb? Vad är det för något? Som västkustbo blev jag nyfiken.

Såg inte att Z3C skrivit stötdämpare förrän Caspar påpekade det, så går det när man läser slarvigt...

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Inget som existerar i verkliga livet, tyvärr. Något jag tog ur luften när jag författade inlägget i morgonruset, jag syftade på den lilla grupp i Gbg som försöker göra tillvaron lättare genom att lägga oförsvarligt mycket pengar på en redan fantastisk bil...
Vi försöker klia varandras ryggar för att övertyga varandra att alla utlägg är nödvändiga.

Mats
Mats: du har inte tänk dig "serietillverkning" av dessa?

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fredrik: Fångar Du stötar då?? :-) ledsen, men kunde inte låta bli??

/Caspar
Länk
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
z3 c4ever: Kul att du frågar! Sanningen är den att jag gjort 6 stycken som jag tänkte lägga ut på börsen. Jjag mailar dig så inte detta blir reklamcensurerat.

Mats

ArctisZ3
kul: hit me with email! : NitkowskiT@iata.org

____

mats> du har lyckats få din profil överstruken, vad har hänt?
Inte kan det här ha räknats som reklam?

____

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Det händer per automatik om autopower inte kan skicka ett mail till Dig, tex pga full brevlåda. Jag råkade ha en hotmail adress i början av min "autopower karriär" i profilen och efter en spam attack spärrades jag liksom Mats blivit nu.

/Caspar
Länk
Caspar, he he, nä än så länge har jag inte fångat några stötar. Men en intryckt bakdörr har det blivit...

Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Mycket riktigt var det min email som ställde till det. Har nu uppdaterat med en vettigare adress.

Caspar: Fick du min fumliga förfrågan om TIS?

Mats

ArctisZ3
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Mats: Jupp, men har varit sjuk några dagar nu. Ordnar senare i veckan.

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.