AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.351

Vad händer i vinter?

Sida 4 av 6
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Caspar>>

Jag hystade upp mina på vågen, innan de arkiverades, och 24.5kg tror jag skalan visade exakt.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
NPe: Ok!! Var det med eller utan elunderredet??

/Caspar
Länk
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Det var med eljoxet.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Trist... Då blir vikbesparningen bara ca 32kg... Nåja, det är ungefär vad jag behöver banta också.. Så då blir det 64kg.. :-)

/Caspar
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Caspar: Kör du med halv tank har du spart 25kg till!
Kastar du ur motorn så lär det bli ca 100kg ytterligare.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Satte faktiskt bästa tiden på Challenge med 3/4 tank då jag var tvungen att åka och tanka mitt i.... :-)

Dock första varvet efter tankning blev BRETT, höll nästan på att göra en Masten!! :-)

Motorn... hmmm... jag tror att Du har missat något Rikard.. :-)

/Caspar
Länk
Jag får väl säga som vanligt...

MH-GTR får väl supa mig full och övertala mig om att jag bara måste ha allt nytt! ;)
Nej men allvarligt troligen så blir det bara lite smått och gott så som sänkfjädrar och andra fälgar samt komplett MH-GTR paket.
Mani och jag har nästan identiska bilar just nu så visst tittar polisen lite snett när man kommer och glider runt lite lugnt.

Ingen som är sugen på att köpa 18" ATS DTM fälgar special gjorda för en Z3 M Coupe? Även cabben så klart. :)

MVH Patrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Njae... Kanske inte fälgarna. Men jag vill Ha en produktkatalog eller nåt från Mani!!!! ASAP, innan jag beställer något fel.. Högst upp på önskelistan (bland sånt jag inte hittat än) är kolfiberhuv och -bagagelucka!!

Mani!!! Vad har Ni för grejer??

Tar gärna emot en fyllekväll, men jag är en alldeles för enkel kund att övertala, så det krävs nog inte ens det...

Mani: Vill Ni inte ha en åf i Stockholm?? Det finns ju en och annan Z3 här i stan och jag funderar på att bolagisera min hobby... :-) :-)

/Caspar
Länk
Casper du har mail...

MVH Patrik
För mig blir det nya fjädrar och dämpare, h&r fjädrar och koni dämpare och green stuf broms beläg, har kollat litte på MH-GTR är ganska sugen på fronten och kjolar men har inte släpt BRADA-TUNING väntar på en updatering av deras sida Länk
Audit TT: vad är det för fälgar du har? är det sama som sitter på Manuels bil? 10 hål? maila mig detaljerna.

Beslutet har nu tagits att 3.46:1 slutväxel skall monteras på vårkanten.
Dessutom så bygger jag mittarmstöd. Vill oxå ha bakdelen från aerodynamik paketet som jag tänkte bygga ut med en difusor och brace bar ska anskaffast snarast. så från att inte ha några planer alls blev det lite att göra i vintern ändå
Ett mindre lättningskoncept kommer att göras på min bil, reservhjulet skall väck och så har jag köpt BOS Titan ljuddämpare från en krashad Suzuki TL1000, väger 4.6 kg.

Sen har jag ju redan slängt ur stereon, flera gram vikt sparade redan där. För att inte tala om alla cd skivor som åkte ur samtidigt.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
är det slutdämparen eller hela systemet från kat bakåt?
Blir bara slutdämparen som åker, har ju racekat redan så den får bli kvar.

Jag får nog backa ett steg med mina åsikter om dubbelpipor på en bil med radmotor, det blir nog inte snyggt att sätta båda ljuddämparna ihop på samma sida. Kommer förmodligen se klumpigt ut. Så det blir antagligen ett rör på varje sida även för mig.

Z3c, hur gjorde du med dina högra rör? Finns det något lämpligt ställe att hänga upp rören på, eller fick du svetsa dit fästen?
Får du högre eller lägre toppfart med den nya bakaxelutväxlingen?

Det blir lägre fart. men et blev redan högre topfart i och med kompressorn å det jämnar ut sig. jag vill prioritera ax framförtopfart.

jag vet faktiskt inte om det blev ett nytt fäste eller om Ferrita använde existerande fästpunkt från t.ex reservhjulupphängningen. kan kolla vid tillfälle.
Uj, lägre bakaxelutväxling, lär bli en grym axxmaskin den där cuppen.

Kolla gärna upphängningen om du får tid, kan vara bra att veta.
Det blir ju som du säger en del fästpunkter över från reservhjulet.

Har du plockat loss stötfångaren? Var det svårt, var 17 sitter skruvarna, och hur gör man med de konstiga svarta sakerna som normalt göms när bakluckan är stängd.

Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag är så glad idag! Efter en sömnlös natt av spänning, fick jag äntligen hämta hem min bil från verkstaden. Markus på BMW har monterat Aerodynamikpaketet på min pärla.:-)))

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Maria: Då ska du väl inte sitta här på forumet? Ut och ta bilder så vi får se! :D

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Maria> bilder!!!!!
Magnus>nej man behöver inte plocka av stöttfångaren. Dessutom så det kan ju oxå vara så at Coupe och roadster har olika lösningar på det antagligen.
men du måste skära ut öppning för nya rör i den. Går finnt att använda sticksåg. sedan lite bättringslack på den svarta plasten på insidan av "skärsåret" för att slippa svart kant.
"konstiga svarta sakerna som normalt göms när bakluckan är stängd." vad är det du menar?
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Masten, det regnar!! men så fort det blir väder, så ska det bli massor med bilder.:-)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.