AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
7.354

Vad händer i vinter?

Sida 3 av 6
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Stockholm är jag ner till ungefär 2ggr i månaden så det är inget problem i sig det heller... =) Vad är det för färg på din bil och hur mycket hade du tänkt dig för fronten, skall ner nu på Lördag och även nästkommande helg. Annars kanske G-powers front-flips kan vara något för min bil Caspar, jag har ju M-roadster front på min.

Är det några fler som är intresserade av kromade stänkskydd a´la Masten så kanske vi kan göra ett litet gruppköp. Jag har kompisar i USA som gärna handlar och skickar hit.

Mvh Henrik
Z3C4Ever, i vissa delstater har Z3'orna röda reflexer på bakstötfångaren. De sitter och ser ut på motsvarande sätt som våra positionsljusen, som är blinkers i usa. Jag trodde först det var lampor i dessa, men när jag beställde visade det sig bara vara reflexer.

Kolla på den svarta tyskreggade 2.8'an på denna sida.
Länk

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
ok. nu fattar jag. det kommer göra sig fint på din röda. men det är nog ingenting för mig

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
2 punkter klara, redan innan vintern.

Mittkonsolen är lackad i bilens färg. Det blev ett rejält lyft, förutom att man inte skall lacka själv med dåligt tålamod.. Nåja, nu vet jag att idén håller så jag skall köpa nya plastbitar och lämna in på lackning.

Spacers är monterade, 20mm på varje hjul blev perfekt med orginalfälgarna (bilen är ej sänkt, ännu)!!! Som tips för framtida fälgköp kan jag då sammanställa följande rek tabell (bak).

9" ET-13
9,5" ET-7
10" ET0
10,5" ET6
11" ET12

Bredare än 11" tror jag blir svårt utan att ta bort dämpare mm.. :-)

/Caspar
Länk
du glömer väl inte göra en 4hjuls inställning efter motering av specrar...

____

Caspar, menar du att man ska ändra ET om man går up i bredd på fälgar?

____

Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Ny motor skall det bli denna vinter, dags att ta ut svängarna fullt :-)
Jag hoppas det blir snyggt, bara det inte blir för pråligt.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Fredrik, det kommer att bli snyggt. När det är klart, får du sätta ut lite bilder så vi får se resultatet.

Min hardtop har kommit, så jag ska åka ner till BMW i eftm. och få den monterad. Det är så spännande ....kan knappt vänta.=)

Mvh Maria

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Nej jag gjorde ingen framvagnsinställning (dvs ingen toe justering). Ville prova först hur det blev då det knappast skall vara samma toe som orginal med 40mm bredare spårvidd både fram och bak.

De ET som jag skriver ovan är just för att optimera så att ytterkanten är så långt ut som möjligt, och då blir det ju en ökning av ET med hälften av fälgbreddningen. Utgår Du istället från att fälgen inte får komma längre in utan bara breddar utåt så blir det i motsvarande grad en minskning.

Maria: Kul!! Min ht skall monteras imorgon.. :-)

540is: Vad blir det för motor? Och i vilken bil? Det stod inget i Din lista. Har svårt att tänka mig att Du byter motor i en 540...
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Sådärja, nu är hardtopen monterad! jösses vad läckert det blev:-)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Råkade starta ännu ett projekt idag. Fick ett bra pris på Sparco Evo stolar så det var bara att slå till...

Under 10kg styck ink fästen!!!... he he. Vad väger orginal med fästen elmotorer och annat elände?? 45kg styck?? Nu kan tjejen snart få åka med igen.. :-)

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Caspar: Yeehaa! Passar de rakt av? Och vad ska du göra med de gamla stolarna? :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Passar... Näe inte värst... De skall egentligen bultas i golvet, men jag låter nog konstruera någon alugrej som adapter till orginalfästpunkterna.

/Caspar
Länk
NP
822
NPe
BMW G30 540dxDrive -22
BMW G42 M240ixDrive -23
BMW F11 520d xDrive -16
Porsche 997 Turbo -07
Saab 9-3 Cab -99
Saab 9-5 Kombi -06
Jag skall montera neon under bilen, å antagligen blir det en stor dubbelaluminiumvinge.
Kikar även på att byta växelspaksknopp till en med lampa i.................

Jag skall bara luta mig tillbaks å titta på min färdiga bil :)

Caspar>>
Orginal ~25kg st.
Ta 5mm alu-vinkeljärn som du borrar i orginal cc, å bulta i orginal golvinfästningar, därefter sätt fast de nya fästena i dem.

Du får skära upp ett snitt i golvmattan som du kan "trä i" profilen.

Det luriga är att man inte får, enl. sbf, montera bälte och bälteslås i stolen. Vilket det är orginal.

540is>>

Helt rätt man skall ALLTID ta ut svängarna fullt ut!

Har du span på stabiliteten i blocket hos V8 an?
Smidd vev?
Bra kylkanalsutformning ovan avgasventiler i toppen?
Skall du köra map styrt? Nytt sprut?

Jag lurade lite på en 8a som bas för mitt nästa projekt, men det som bär emot att bygga på 8an är att kostnaden blir x8 på "allt" istället för x4 eller x6 ;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
NPe: Låter lite med 25kg... Har Du räknat in underredet då?? Bara det väger ju ett ton känns det som.... (Har ett löst..)

/Caspar
Länk
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Soda och Carten.
Min bil är svart (cosmossvart) liksom framspoilern. Har dock inte riktigt bestämt mig än för om jag ska sälja eller ej, den är ju aldrig monterad, tänkte göra det först och bestämma mig sedan.

Det är väl så att jag kan inte bestämma mig för att gå hela vägen = fullt race, eller lagom. Vad jag förstått är Carten på god väg vad jag menar fullt race. Ser fram mot att kika närmare på din bil en vacker dag.

Soda, jag är dock fortfarande intresserad av de kromade stänkskydden, har du något pris på dem?

Z3MPOWER
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

z3mpower: Prova den först du, jag ställde av bilen idag så den kommer att stå till April 2005 nu...snyft. Vi har ju vinter lite längre uppe i Gävle. Men om du skall sälja den så är jag intresserad.

Stänkskydden kostar 44.95$ + frakt. Kan höra av mig när det blir dags att beställa. Skapar förmodligen en liten tråd då det kanske är flera som vill handla något från z3solution.com.

Mvh Henrik
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Rikard: Är det mig Du menar med "Carten"?? Det fanns väl någon här på forumet tidigare med det aliaset?? Det är inte jag!!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Caspar:
Sorry, jo det var dig jag menade Carten tror jag inte är kvar på forumet.

Soda: Jag är intresserad, men dålig på att besöka forumet, så droppa mig gärna ett mail närdet är dax!

Z3mpower
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.