|
|
|
|---|---|
Evol-79 |
En kanske galen tanke slog mig efter att läst om nån kille här som körde 528 touring som fick pisk av en Honda S2000 vid ett race. (off topic så var det väl klart som fan att han fick pisk av Hondan) Nu till grejen, är det bara korkat och sjukt eller helrätt att köpa en 540 touring och slänga ut all onödig vikt och fixa till väghållning och motor lite. Sen ha den som banbil/sportbil? Jag gillar motsägelsen i att göra om en kombi till sportbil, en sleeper. Vill gärna ha åsikter och tips på hur lyckat det kan bli. |
|
Bara för att få upp intresset lite så kan jag (om någon har möjlighet att lägga upp bilder?) bidra med några bilder från Gatebil-träffen på Rudskogen nu i helgen där en M5 Touring går på ställ genom hela breddsladdskurvan ;) MVH / Jacob |
|
|
Evol-79: Följande länk kan ge dig många tips och råd hur en vanlig 540 blir en mycket snabb 540 Länk |
|
| Tråkigt att man inte kan justera sina inlägg...gillar inte stavfel... | |
|
Jag tycker det låter som en ganska kul idé! Men jag gillar ändå 540in som den är dvs en komfortkryssare med massor av kraft! Askens fd bil är perfekt! Men varför inte köpa två! En som du drar ur allt onödigt skit ur och bygger till en grym banbil och en som du låter vara orginal och använder som dragbil för din nya räcer! :))) Skul minst sagt bli en maffig syn! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
Evol-79 |
starre: Ja Askens gamla låda är grym. Lite åt det hållet jag tänkt mig, men jag vill också ha ner vikten så att den även blir snabb när det svänger och lite mer körglad. Är det någon som har en tanke på hur mycket vikt man kan bli av med i en 540? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Askens ask :)) låda med sänkning fram och bilstein sprint, var ruskigt kör och svängglad rena lådbilen:DD ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.