|
|
|
|---|---|
| Tja , har en 318/325 tic . Nu måster ja byta bromsar till några större ! E de nån som har nåt tips , kolla upp va tarox skulle kosta å de vart dyrt . 22000:- För fram bromsarna bara , undra om man kanske kunde använda nån annan skiva å typ 750 oken, ja vet inte men om nån har nåt tips så skulkle ja va glad !! | |
|
Wilwood är ett bra alternativ för bättre bromsar, Superlite IIA 4-kolxok i alu, skivor, hubbar o bra belägg, så kommer du under 10000 kr Hör med Olle, han importerar från USA: Länk ///Magnus |
|
| Jag ska uppgradera mina bromsar fram iaf till och börja med i vinter och jag hittade på mekonomen, Brembo Max som är slitsade och ventilerade tillsammans med greenstuff. Det kostade 2100:- fram. | |
| Är det någon som byt från trummor till skivor i bak på en e-30 !?! | |
|
Länk :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Länk Volvo s60r Www.Limmet.se |
|
|
Vad använder din för skivor och adaptrar som passar med S60R bromsoken? |
|
|
Och bara undrar, om man vill byta skivor bak till större, hur gör man med handbromsen som ör bromsbackar innuti? |
|
|
Skivorna 330x32mm kommer oxå från S60R. Man måste ha spacer bakom skivan för att den inte ska ligga på styrleden. Adaptern fräste vi fram i alu. till min bil. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Hur tjock spacer bakom skivan? |
|
|
Hur tjock spacer bakom skivan? Vad kostade nya skivor till S60R om du har det framme? |
|
|
Oj! Har varken mått eller priser i huvudet tyvärr. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Oki, lungt :) |
|
|
Har för mig att spacern bakom skivan är 15mm. Sedan så gäller det att ha rätt fälgar oxå, mycket ET innåt. //Ticco www.ticco.com |
|
| Tack för alla svar , ni har hjälpt mej mycket ! hare bra alla ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.