AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.083

BMW i Halmstad med omnejd

Kr
7
Kranabengt
535d Touring -07
Hej alla BMW-åkare i Halmstad med omnejd.
Vilken verkstad anlitar ni vid service och reparationer och varför?
Jag kan rekommendera dig att köra ner till Ängelholm, ligger ju relativt nära Halmstad (20-25 min)

Paulssons Bil`s verkstadsservice har mycket hög kvalitè. Kompetent och trevlig personal som gör ett bra jobb. Ett givet val för mig iaf.

MVH / Jacob

tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Brukar åka till Rigo Bilservice när jag inte mekar själv.
Dock är de inte auktoriserade längre, förlorade den när Bendt Bil tog över BMW försäljningen och ville öppna egen verkstad.

Kompetent och trevlig personal.

/Johan Tryggvesson

-Raka sexor låta bäst-
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
På Rigo bil där köpte jag en 325 97 där för ca 8-10 år sen på vägen hem gick en vipparm av och den tappade äll olja fick ta tillbaka bilen hade bara kört ca 3 mil det kostade mig 8000 då de betalade inte en krona sa att det var ett reducerat pris på reservdelar mm där skulle jag inte lämna in min svärfars volvo ängång
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Lite märkligt att ngn överhuvudtaget kunde köpa en 325??? -97:a för 8-10 år sedan.
Antar att det var en -87:a. Hur som helst så håller jag inte med om att Rigo skulle vara en oseriös verkstad. Mina erfarenheter från Rigo är mycket goda.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
ursäkta 87 ska det vara . kan säkert vara duktiga meaniker men kulle inte du bli sur om du fick lägga ut 8000 efter 3 mil good will va är det?
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
jag stavar visst som en kratta idag
Visa användare
366
joholm
BMW X6 M
Jodå, i detta fallet förstår jag dig. Det behöver ju dock inte betyda att stället är undermåligt på grund av detta. Mina erfarenheter är som sagt goda. Det var å andra sidan också många år sedan jag gjorde affärer med nämnda firma.

Ju fortare du kör-desto kortare tid utsätts du för risker!
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
samma här: De brukar faktist ha ganska bra priser på sina bilar
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Kan bara hålla med bror min (fast det är väl ändå jag som meckar :)...). Oehört bra verkstad.

Hönö: Vad har RigoBil (som inte finns längre) att göra med Rigo Bilservice? Tycker inte att du kan anklaga Rigo Bilservice för att Rigo Bil inte gav dig goodwill. Förmodar att du köpte bilen av Rigo Bil, för vad jag vet så sålde/säljer inte Rigo Bilservice några bilar.

/Erik - BMW CS #05162
Riktiga BMW kommer från Buchloe
105
hönö
Alpina B10 4.6 98 #281
är det inte två bröder eller nåt som har rigo bilservice oxå om det inte är samma ägare så ber jag så myckert om ursäkt (verkar som rigo ligger er varmt om hjärtat) vi har väl alla våra downs och upps i livet eller
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Rigo Bil och Rigo Bilservice var grannar och låg i samma lokal men är/var två helt skillda firmor så vitt jag vet iaf (rätta mig om jag har fel). Många missförstånd har det nog blivit genom åren. Du behöver inte be om ursäkt, man kan ju inte veta allt ;)

Om Rigo ligger varmt om våra hjärtan... det är nog dom som ska hålla oss varmt om hjärtat om så goda kunder som vi är :-D

/Erik - BMW CS #05162
Riktiga BMW kommer från Buchloe
Helga
Skulle nog bara lämna min BMW till Hasso..........

MVH Helgas man från västkusten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.