|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej...panik åtgärder mottages gärna nu.händelsen inträffat för 10 min sen.som tur va vare nära en gammal fjälla som tur va så hade man väl gjort bra ifrån sig för hon släppte in mig :D jag kör helt vanligt med bilen i centrala falun,precis innan ett rödlyse så stannar bilen.bilen hostade till sen la den av bara.jag blir ståendes vid rödlyset o bilen vägrar starta...vad har hänt?.bensin finns ;) äre nått nödprogram som kopplats in eller nått sånt? ni som tycker att ni vet vad det är får gärna ringa mig på 070/4783264 /Morgan | |
| Soppapumpen? | |
| kanske det.hur kollar jag det o var sitter den? | |
Paap Reeder |
..... he, he vanligt symptom på 750. Här i huvudstaden brukar vi skämta med att aldrig åka med en 750 utanför tunnelbanenenätet Innan man kan börja analysera fel måste patienten beskrivas litet mer ingående. Status, leverne, missbruk m m. Min första tanke går till batteriet. ECM- boxarna är väldigt känsliga för dålig spänning och "klipper ner" pang av. ... sedan finns det säkert ytterligare minst 50 anledningar till din situation. Skulle den gått in i nödprogrammet så kan du alltid linka hem med den i 40 knyck så det är inte frågan om det i dett fall. Vrid tändningen till läge II - EML- skall tändas för att sedan slockna efter ca 5 sek. MVH /// Paap R |
Siba |
BMW 750 har två bensin pumpar om en lägger av så går den fortfarande fast bara på ena cylinder raden,,, men i ditt fall låter det som tänd boxen,,, men det är bara en skansning V12 Vad Annars |
| hehe ok ska prova Paaps tips.springer ner direkt | |
|
Kanske problem med en vevaxelgivare? Mvh Per Edvinsson Euro Car Parts Länk |
|
|
nu har jag fått igång den.men den går orent som bara den...gasar upp sig själv etc.när jag skulle åka iväg så började den gå rent igen o gick som ett skott till kompisen här..men nu går den orent igen.har inte stängt av så den står o går här ute på tomgång förtillfället. så jag undrar om jag tar mig hem till Leksand igen(5 mil).det roliga är att jag va i ärende till bmw i här i falun o köpte klockor o slangar till nivåregleringen,sen ska den in på onsdag för framvagnsinställning etc..har kostat på den 45000kr sen i maj när jag köpte den.jag ska ha den i perfekt skick så äre bara.jag ger mig inte..topplockspackingar,ventiltätningar,vattenpump,termostat,spindelleder,styrleder,klockor,slangar,generator,kylare,tändstift,alla rör under bilen är bytta.kosta vad det kosta vill :D Bilen är unik tycker jag o ska bevaras. |
|
| nu går bilen på tomgång men vill inte varva upp! | |
|
lyser eml lampan. www.autopower.se/galleri/visa.asp?id=1525 |
|
| den lyser inte...den lyser o slocknar efter 5 sek som Paap sa | |
|
då går nog den på ena halvan ,vilken sida går den på? |
|
| hmm nu går det o varva fullt och den går rent!!!!!! | |
|
är batteriet ok |
|
| ja hoppas det,det va nytt sa den tidigare ägaren när jag köpte den i maj.har ju inte kollat det men.har försökt riva upp baksätet utan o lyckas.har läst inlägg om baksätet men gått bet iallafall :(.va ute igen o den går att varva upp som vanligt igen.ska nog prova åka hemåt..det värsta är att det är en liten skogsväg mellan falun-leksand och inge mottagning för mobil :o..ska ta en liten sväng runt kvarteret först o se så allt går som det ska! | |
| Gasspjällsmotor. | |
|
De går nog om en på varje sida rycker upp baksätet rakt upp. |
|
|
lyfta i framkanten på sätet |
|
|
Baksätet ser annorlunda ut på iL, det är separate elstyrda fåtöljer om inte lossa på vanligt sätt. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| så nu har jag kommit hem o bilen gick klockrent hem....jag begriper ingenting | |
| måste tacka alla som vakat över denna händelse och snabba svar,alla tips som ni kom med har man med sig i bakfickan till nästa gång.undrar fortfarande vad det var som hände.man har ju läst lite o batterier o så att det ska vara rätt sort osv.har ju inte haft problem med det förut så.bensinpumpen(arna) kan det inte heller vara.vevaxelgivaren,vad styr den i sånafall? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.