AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
769

Hjälp med slutsteg mm..

Är totalt oerfaren inom ljudanläggning i en bil.
Har dock monterat 2 högtalare där fram i sommar hehe :)

Har i bilen:
2 högtaler fram, Sony Xplod Länk

2 högtalare där bak, gamla Pioneer högtalare som är riktigt bra! 200-250w.

Nu är det så att jag skulle vilja ha ännu bättre ljud i bilen och har funderat på att skaffa ett slutsteg. Är det bra? Svårt att installera och montera?

Jättetacksam för alla svar...

GetawayHlm
Länk
Eller man kanske skulle skaffa en baslåda istället?
Är som sagt totalt oerfaren inom detta...

GetawayHlm
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Satsa på en Baslåda och ett 4-kanalsteg. 2 kanaler til Mid/Diskant och 2Kanaler till baslådan...

Vet inte om jag får länka till mitt bygge på grund av att det kan räknas som reklam... Men jag säger bara bandpass låda rockar och kostar en bra bit under 2 tusen komplett färdig med element...

---------------------
Den Svarte: Länk
/Chrille
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det beror ju på vad gillar. Vill du ha en återgivning som ligger så nära originalet som möjligt är framsystemet, inklusive drivningen av det, viktigast. Är du basnarkoman så är det baslåda som gäller. Fast bäst är ju både och.
deejaywasp:
Tror jag ska satsa på det du skrev. Är det svårt att montera/installera?
Vart ska man placera slutsteg resp. baslåda?

GetawayHlm
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det du får göra är att ta upp hål i hatthyllan innanför orginal elementen och där ska portarna upp här är en länk till mitt bygge i den svarte....

Hoppas att det är ok att länka så här... Länk inget snyggt bygge men du förstår vad jag menar... spelar 131,7 Db med 2st 10"or som kostar 450 kr :)

Det säger lite...

Nånm som lyckats få upp mer i en e30 utan att såga i väggen mellan couén och skuffen?

---------------------
Den Svarte: Länk
/Chrille
in
40
insejn
BMW 325 spec.
deejaywasp, vad har du för steg till basarna? jag har haft 3 sånna där 12or... funka inte så bra... =) dom dog allihop..
jag har liknande konstruktion i e-34:an. en 15" spelar genom skidluckan och två 4" rör upp i hatten. skulle få finare ljud med en 12:a(sluten) men då blir det inte lika mycket rocknroll som det är nu. skickar gärna bilder om nån vill se. mvh johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.