|
|
|
|---|---|
|
Jag ska ju ställa av bumsen, tack för tidigare svar. Jag antar att det lilla batteriet bak i skuffen också ska kopplas ifrån? Vad är det lilla batteriet till för? (jag vet att det ska leverera ström). Varför finns det två generatorer? Hade det inte bara gått att sätta in ett laddnings relä på det mindre batteriet, eller varför inte bara ett större batteri. Saker jag funderar på. Pontus | |
|
Det lilla batteriet är väl till bensinvärmaren så du inte ska dra ur startbatteriet.. MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Jag visste inte äns att jag hade bensinvärmare... Är det standard? Pontus |
|
svardska |
bensinvärmare??? vart sitter den och hur ser den ut? 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Är det verkligen två generatorer? Kolla igen! Nog är det väl så att en generator laddar bägge batterierna, brukar vara ett relä som kopplar in när motorn snurrar. Har för mig att man har bara ett större på senare modeller, modell större för just värmare o.dyl. FP |
|
| Det lilla batteriet är för bensinvärmaren. Bensinvärmaren sitter under boxen som innehåller styrenheterna på höger sida om motorn. Du slår på den via färddatorn genom att trycka på knappen längst ner till vänster (kommer ej ihåg vad den heter) och sedan på s/r. OBS, kolla att batteriet är i bra skick. | |
svardska |
2 generatorer brukar det sitta i highlinebilar läste jag nånstans. nu ska jag ner och kolla om jag verkligen har nån bensinvärmare 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Har du inte bensinvärmare så driver extrabatteriet den via stordatorn programerbara ventilationen! M a o: programera vilken tid du kommer åter från stranden, bilen har stått i solen hela dagen men är ventilerad av det vanliga fläktsystemet sedan en halvtimme tillbaka!!! Hur bra är det på en skala... UP |
|
| Ok. så man har inte vent. funktionen om man inte har det extra lilla batteriet i bakluckan ? Har även hört här på forumet att yttertemp. skulle spela in när det gäller att vent. funk. skall aktiveras, stämmer det ? Finns det annars någon möjlighet att få det att fungera ? | |
|
Där går jag bet. Brorsan har en 730 -92 med stora datorn, men har inte den här funktionen!?! UP |
|
|
Så här funkar den... du ställer in tid då ventilationen ska sättas igång. Om det är under 16 grader så värmer den, men är det över 16 så luftar den. Man kan ställa in 2 tider om man vill. Funktionen sitter på zeit tror jag knappen heter. Den är extrautrustning så det sitter ett tidtagarur där om man inte har den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.