|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Soundman_02 |
Hur funkar det här med att svetsa "igen?" kylningskanalerna på en överladdad m20 motor. Hört att toppen slutar flexa så mycket.. vilket bidrar till att man ska kunna köra med orginal toppackning.. utan att blåsa packningen. Ingen som har bilder eller dylikt? Mvh: Johannes |
|
Sök :) Andreas la upp en bra bild för nån dag sen. --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
| sökte men hittade inget.. ingen som vet vad ämnet hette?? | |
|
Här kommer bild igen. Länk Men en aluminium topp måste förvärmas till rätt temperatur, samt använda rätt tillsatsmaterial. Annars vill dom spricka. |
|
|
Vill du avslöja till vilken temp ni värmer till, och vilket material som är bra! Länk |
|
|
Svaret på den frågan är tyvärr nej. Vi har fått betalt för att en firma tagit fram tillsats material åt oss. Så vi kan tyvärr inte avslöja vilket det är. Vi kan självklart utföra jobbet. |
|
|
Då får jag respektera det! Vi ska ju alla ha vårt levebröd. Hemsida: Länk |
|
| snygga insugs kanaler! | |
|
vi får väl gå ihop och dela på kostanaden för materialanalys? Så kan vi svetsa sen !! |
|
|
Manson: Ja gör det, fan vad pengar ni kommer spara :-) Vi tar 2000kr inklusive moms för modifieringen, och det tar tid samt kräver en bra TIG svets. Länk |
|
|
Bäckis: ni får nog svetsa min topp när jag river ner motorn igen ! Lika bra det, så att det inte blir blåsta packningar till nästa år :) Länk |
|
|
Min också, om bilen blir kvar! Niklas g: Va har du för grejer i din kärra? |
|
|
Christian L: std botten med svarvade kolvar ca 7,9:1 i komp, portad topp med z45 280/280 kam, 465 cc spridare, pulssplitgrenrör, Holset HX50,2st audi s4 wg:s, haltech e6k som är mappat av bäckis ! Länk |
|
| Aha, då har vi samma kam = ) | |
| Niklas : Hur funkar det att köra med HX50? Har du ett ca. anslag när den börjar ladda, och när du har fullt ladd? | |
| Webbie; Kolla in hans film han lagt ut här för några dagar sedan, så kan du få ett hum om hur tidigt det laddar. Det skjuter på bra = ) | |
| niklas g: varför måste du riva motorn igjen? | |
|
För att han vill ha mer effekt:) Mycket vill ha mer, hehe |
|
|
jag tänkte riva ner motorn när snön kommer ! Då blir det 2,7l , vassare kam ,ev ett autronic om ekonomin tillåter ?mm mm ! Länk |
|
| Varför byta bort Haltech? | |
| 2000kr är inget att gnälla över, de är inget lätt jobb och om resultat blir bra är de definitivt värt det, troligen får jag skicka iväg min topp för de. Borde få köhlers packning till att funka (jag har dessutom skärkantsringar) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.