|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjo Första inlägget hos er Z brukare tror jag :) Tänkte höra lite om z3 3.0 roadster.. jag sökte lite, hittade dock bara om 3.0 Coupen. Verkar inte vara många som äger 3.0 cab? Motorn verkar ju lira riktigt bra, iaf vad jag har läst här på forumet! Någon som äger en sådan som kan ge lite synpunkter, prestanda m.m Kikade lite i tyskland på cabbarna och de verkar vara ganska prisvärda, jag hittade dock inte en enda 3.0 cab till salu här i Sverige? Sen enligt modellguiden kom de inte förrns 01, i tyskland finns det ett par 00:or..?! Hur är det med service etc på dessa? Kan tänka mig att de är billigare än min nuvarande iaf? Ingen som bor i närheten av Västerås som kan bjuda på en provtur? :) Tack på förhand! Mvh Per | |
|
Offtopic: P3r: Var du på Rudskogen? Kollade men såg ingen svenskreggad M3 vad jag vill minnas.. MVH / Jacob |
|
|
Jacob: var inte din bil i galleriet tidigare? Eller var var det jag såg den? / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Tja Jacob Japp jag var där, men jag åkte i en svenskreggad 325 e30. Min fick stå hemma och vila! Fan va trökigt väder det var på lördagen :/ söndagen vart dock fint ju.. btw, hur gick det för den där Z3 M Coupen som smällde? Såg det nått av det eller? Mvh Per |
|
|
varför köpa en 3,0...Köp en 3,2 istället, isf har du min M Roadster till salu.- MVH |
|
|
3.0 verkar vara en bra kombination av 2.8 och 3.2, av vad jag har läst.. Därför jag var lite nyfiken på en sådan. 3.2 är ganska mkt dyrare på alla punkter dessutom.. Mvh Per |
|
|
P3r: Z4 Maria här på forumet (tidigare Z3 Maria) körde tidigare en Z3 3.0 roadster, hon kan säkert svara på frågor om ägandekostnader och liknande. Att du sett tyska 3.0:or som enligt annonserna varit 00:or kan bero på att BMW:s modellår går från 1 september till 31 augusti, dvs. en 01:a kan vara byggd någon gång mellan 1 september 2000 och 31 augusti 2001. Servicekostnader kan jag inte svara på men de är definitivt lägre än för din nuvarande M3:a iaf! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
ufo: Nej, den har inte funnits i galleriet. Håller på att göra den lite mer personlig, men under vintern tänkte jag lägga upp lite bilder. MVH / Jacob |
|
|
P3r: Jag vet inte riktigt vad som hände med den. Jag stod mitt i kurvan, vet inte om du såg oss, ett par killar med gula västar som fotograferade och filmade. Såg hela smällen perfekt därifrån, han körde från platsen men kunde tyvärr inte hitta honom senare. Tydligen blev hela sidan helt smälld iaf. Tråkigt. MVH / Jacob |
|
|
Jacob: Oki, riktigt synd.. han var duktig på att sladda iaf, han vann väll förra året tror jag.. Hur gick det till igentligen? Fortsatte han att sladda på rakan eller? Jo då såg jag nog dig, du råkar inte ha msn så får du skicka över lite bilder? :) Mvh Per |
|
|
P3r: Han som körde är en rutinerad förare och det förvånar mig att han smällde som han gjorde. Han gick på ställ nästan hela rakan på ett konstigt sätt, fick en dum retur och satt i muren. Vilken mail ska jag adda dig på? MVH / Jacob |
|
|
p3r@home.se finns jag på! Mvh Per |
|
|
Jag var väldigt nöjd med min f.d Z3 3,0, som hämtade kraft från ur en fantastisk motor. Men sina 231 Hk och hastighetsmätarnålen som går från 0 till 100 på 6 sek .. inte illa alls. :-) Schassit är sportigt och jag tyckte den hade en mycket bra väghållning, även i lite högre hastigheter. En mycket fin och trevlig roadster som jag personligen kan rekommendera. Du kommer garanterat att bli nöjd om du köper en 3,0á. Om du går in på Bytbil.se så finns det 3 stycken Z3 3,0 att kika på .. Lycka till! Mvh Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Oki, låter ju mkt trevligt.. Ska kika runt lite och fundera lite :) Tack för svar Mvh Per |
|
|
Maria: Hade inte Du H&R chassi på Din bil?? Iofs har faktiskt 2,8an med M-chassi bättre chassi än M bilarna och jag antar att 3,0an med M-chassi ärvde det. Fast motorn måste jag hålla med om att den är riktigt trevlig. Har dock bara kört den i Z4 med 6 växlad låda men den var smidigare än M-en och nästan lika rapp. Det skiljer mycker mer i körkänsla mellan 2,8 och 3.0 än de 50hk som papprena säger och mindre mellan 3,0 och M än de 90hk som skiljer... /Caspar Länk |
|
|
Menar du på Z3án? på den hade jag K.A.W Spring kit. På min Z4á har jag H&R . Denna fräcka roadster med sin vågade design och den härliga motorn .. det är en enastående kombination av dynamik och körglädje. Denna bil har gjort ett oerhört starkt intryck på mig. Tänk vad en vacker/snygg bil kan ställa till med.:-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Maria: Du har inte funderat på att börja jobba heltid med att skriva reklamslogans för BMW? ;) Tummen upp för din bil, den är om möjligt ännu läckrare nu efter de uppgraderingar du gjort! /Masten www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Masten: Hihi, nu fick jag mig en tankeställare.:-) .. och jag håller med om att han ser riktigt läcker och intensiv ut nu .. Mvh Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
3.0 är otrolig kul. det är dag och natt mot en 2.8. Dock som alla Z3 Roadsters inklusive M är den mindre styv... hade en sån under en Miami semester och blev helt såld! även en Z3 fienlig journalist ( kommer inte ihåg namnet) på Auto Motor Sport tyckte efter provkörningen att Z3 som han inte alls gillade i tidigare konstelationer har blivit riktigt vass och åtråvärd me treliters M54 ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Okaj.. när jag kikar i tyskland så får man iofs en M roadster för nästan samma pengar.. dock drygt 2 år äldre.. Har åkt med i en m roadster än gång och vart ganska såld.. sjukt skön bil! :) Är dessutom hälften så dyr som min nuvarande i försäkring.. Dock så är man lite skrajj som vanligt för dubbelvanosen.. Någon som vet om man kan ta ut det på "nybilsförsäkring" om det pallar.. om bilen har gått under 10 000mil..?! Någon som vet vad bromsar, koppling osv kostar? Måste vara samma kostnad som en 3.2 M3a? Mvh Per |
|
|
Ingen som vet? Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.