AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
900

Entusiastförsäkra M5?

52
4
528 T(obbe)
528i Touring-98
Tänkte kolla upp möjlighet att entusiastförsäkra en M5 E34 3.8l.
Innan jag ringer runt & börjar argumentera med bolagen kunde det vara intressant att höra tidigare försök/resultat samt tips på bolag.
Tack på förhand!

528 T(obbe)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Du msåte ha en "bruksbil" samt en del förordningar som larm startspärr mm samt bilen besiktigas innan dom ev godkänenr en entusiastförs. Mig veterligt är de senaste kraven att en entusiastbil skall vara mer än 10 år? kan ha fel...

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Det går, tror jag än så länge.
Jag tänkte entusiastförsäkra min M5;a.
Man får vara lite smidig och kanske modifiera sanningen för agenterna som man pratar med. Själv har jag folksam just nu men de ville inte om man inte var med i nån klubb..
Länsförsäkringar var med på noterna om man hade en bostadsrätt eller villa försäkring hos dem samtidigt och dessutom under minst ett år. Snart ringer man jhu och tar sin entusiastbilsförsäkring....... 1100/ år och högst 500mil.
Nu är det bara Audin som är kvar att försäkra.......

MM
Jag försökte entusiastförsäkra en M3 -87 igår...
Fick blankt nej...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Problemet är ju som sagt att man inte får använda
bilen i vardagsbruk om det skulle knipa.
dvs till o från jobbet mm, därför måsta man ha en bil till.Spanade en del på det när man åkte jänk, men det passade inte mig med sådana restriktioner.

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur vet dom om du åker till jobbet eller inte? Dom borde väl skita i hur du använder dom 500 milen? Måste vara en svår bevisbörda om man smäller? "fan jag som precis skulle på en tur på 100mil så smaller jag redan i stan".
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
acey:de lägger ju ihop 2 och 2 och får det till 5
för det är dom dresserade att göra på försäkringsbolagen.Det jävligaste är att dom lyckas övertyga de flesta kunder det också
i allafall när dom ska betala ut ersättningar.

MVH
Hasso
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är den dystra sanningen idag tyvärr :(
netsix
528T(obbe)

Kolla med Atlantica (bilsport & mc specialförsäkring). Där måste dock bilen vara 10år eller äldre. Man har lite längre körsträcka hos dom än hos Länsförsäkringar.

/netsix
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jag har dock för mig att det står något i avtalet (har en bilsport & mc specialförsäkring själv) om att det är acceptabelt att man någon gång tar bilen till jobbet för att visa upp den för sina arbetskamrater. Såg ett inlägg här på forumet om en som lyckats få igenom en M5:a på spec.förs. Som sagt, den här försäkringen är inget vinst projekt för bolaget utan end. till för de bilar som faller inom ramen för att kallas hobby bil. Låt det förbli så och skenförsäkra inte bruksbilar där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.