|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag skall byta hardyskiva på min lilla Pärla. det e 325 -94 (e36 cab) automatare. Jag har hört att det finns 2 hardyskivor stämmer det? E det endast så för att det e automat eller e det så på samtliga? Och om det finns 2 e det väll lika bra att byta båda? Tack på förhand HEJS! www.StreetRace.se bayrisch@streetrace.se The Heartbeat stops HERE BMW POWER!! | |
|
det du har hört är nog att de finns två olika storlekar på hardyskivorna.. automat, m3, 328 har större modellen, men min 325:a hade även den den större modellen. mitt tips lyft upp bilen mät diagonalt hur stor den är,, så du inte står där med nedplockad bil å lilla modellen som jag gjorde... lycka till Min pärla :-) Länk |
|
|
LeeRoy: Tack för ditt svar. Skall vara vara uppmärksam på detta när jag hissar "Pärlan" HEJS! www.StreetRace.se bayrisch@streetrace.se The Heartbeat stops HERE BMW POWER!! |
|
|
sen när du monterar skivan tänk på att du monterar den rätt så att den drar på de tjocka gummit... Min pärla :-) Länk |
|
|
Tjena Bayrisch! ;-) Har själv en automatare och har bytt hardyskivan! Precis som LeeRoy skriver så finns det två olika sorter. Att byta hardyskiva är inte så svårt. Det tråkiga är att man måste plocka ner hela avgassystemet innan man kommer åt den. iofs så är inte det heller så jobbigt om det inte är ihoprostade skruva lite här och var... Sedan så tar man bort centreringsstaget som håller upp kardanaxeln, denna bör man märka upp platsen med spritpenna eller liknande så att den kommer på rätt plats. Nu kan man böja/dra kardanen så pass så att centreringsaxeln från växellådan kommer ut, och vips så ramlar den gamla hardyskivan ner. förutsatt att man har skruvat bort bultarna. Det är markerat med pilar längs hålen på hardyskivan som visar hur bultarna skall monteras. komihåg när du ska montera tillbaka att skruva på muttern, inte på bulten, tror det ska vara vissa momentdragningar också, men är inte riktigt säker... Det var så länge sedan jag bytte en hardyskiva och har säkert blandat ihop lite fakta här och där. någon som har det färskt i minnet som kan bekräfta/dementera det jag skrev? Bara att höra av dig om du behöver hjälp att skruva eller nått! ;-) Min bil: Länk |
|
|
Välkommen till Autopower föresten! ;-) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.