AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
885

el fel

wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
hej jag har en bmw 750 91 som jag har ett problem med den laddar ur batteriet vet någon vad det kan vara för fel eller är det någon som har varit med om det
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Ganska vanligt är att värmeventilerna drar ström pga av ett fel på klimatenhetens styrenhet. Känn på dem om de är varma, även när bilen är helt kall.

Annars är det systematisk felsökning som gäller, lossa säkring för säkring och mät strömmen.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
oki tack jag skall kolla det
wo
23
wolle 69
bmw 750 91 , en bmw535
en litten fråga var sitter värmeventilerna och klimaten hetens styrenhet tror du att felet skulle vara av hjälpt om jag byta styrenheten erik
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Läs dessa inlägg: Länk
Länk

Prova gärna att använda sökomotorn Länk , det finns mycket spännande att läsa om man söker på tjuvström osv.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
På min bil så låg softclose låset till bakluckan och drog ström. nu sitter ett vanligt lås och det funkar. Skall försöka laga softcloselåset någon dag, det är lite sönderbänt (var så när jag köpte bilen) och lyckades inte dra luckan till låst läge.
/Mats J
piddagomidda
jag har en 735 som jag pysslar lite med och undrar, hur lång tid tar ditt batterie att ladda ur samt, jag lät bilen stå 1 vecka då laddade batteriet ut och den gick inte att starta kan detta bero på larmet(tror det) men kanske det e värmeventilerna för dem har jag pillat lite med då dem inte funka och gav bara kyla( hade fastnat) + att jag fixa pumpen..

mvh peter

Ordning är till för idioter, genier hanterar kaos.....
To
49
Tommy The Polish Man
745iA -86
520i -00
Det är ju inte fel att kontrollera så att batteriet inte är dåligt och självurladdar. Ladda upp batteriet, koppla loss kablarna på minst en pol, mät hur många volt du har direkt efter laddning. Vänta 1 timma och mät hur många volt du har efter 1 timma för att se vilospänningen. Vänta ytterligare 1 - flera dygn och mät igen för att se självurladdningen.
När du mäter tjyvströmmar så har du bilen avstängd. Koppla loss minuskabeln, sätt en amperemätare mellan minus på batteriet och minuskabeln och läs av mätaren den bör visa 0,någonting.
Visar den mer så låter man amperemätaren vara inkopplad medan man tar ut en säkring i taget. När man hittat felet så sjunker amperemätaren kraftigt. Coolt va?
wo
23
wolle69
750,91och m535
oki tack skall kolla det
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Wolle, bor du i VH?? Var det dig jag pratade med idag tro, du har en 750 med csi motor?
wo
23
wolle69
750,91och m535
hej grabbar har hittat felet det var generatorn mäte den i kväll konstaterade att det var kortis och hej ronny vi har pratas vid
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.