AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
959

Igår skrämde mig min E38

BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Hej Igår åkte vi hela familjen Till Mc donalds och jag parkerade bilen, efter vi har ätit färdigt då skulle vi åka hem. Vi sätte oss i bilen och startade som vanligt men motorn bara snurrarde och snurrade. Den startade inte. Efter fem sex Försök så gick jag back och kollade batterikontakter Säkringar allt verkar vad bra och samtidigt fick jag meddelande i Färdator att Bakljusen är trasig fast allt lyste så fint. Efter jag har kontrollerat allt så försökte jag en gång till och dåååå gick den i gång bara. Det kändes så jävla skönt och fel medelanden om Bakljus också Försvann. Nu startar den alltid jag åkte i den på jobbet imårse inga problem. Kan någon förklara mig vad är det som har spökat igår?

Nöjd BMW ägare
Ras.mus
Kan det vara en huvudsäkring som är på gång? Jag har ingen erfarenhet själv men när olika fel utan någon uppenbar koppling uppstår brukar det vara en sån som har gått itu. Yttertemperaturen kan säkert hjälpa till att göra ett sånt fel svårt att hitta eftersom ett glapp kan försvinna med ökad temperatur.

Bara en gissning det här alltså...
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Det var ju regn och fuktig.

Nöjd BMW ägare
har du gamla säkringar i,så kan det bli många mystiska fel.
BM
178
BMWentu.
728iA -96
Subaru Legacy-01
Det tror jag nog att jag har det. Jag köpte bilen Förra året. Jag har gjort alla servicen men har ej bytt säkringar de kan var ganska gamla. Ska jag bytta alla Både fram och bak?

Nöjd BMW ägare
det brukar löna sig att byta alla säkringar,för då har eliminerat en massa andra konstigheter,

kenneth
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.