|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har bytt till den nya Mratten med multifunktion i min e46 coupe 2000. Hade den gamla sportratten (den som fanns tom -00) med multifunktion innan. Multiknapparna funkar, men airbaglampan går ej att släcka! Måste man programmera om någonting? Har sokt pa amnet men har inte fatt nagon klarhet i det hela. Nagon som lyckats eller vet hur? Tack! | |
|
Är det inte tvåstegs uppblåsning av airbagen på 2000 och framåt. Det kan nog göra att din airbag lampa lyser... ///Tobbe |
|
| Hur mycket betalade du för kalaset ? Bytte du ratten själv ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hade du batterikablarna bort vid montaget ?? inte ?? eller vred du på tändningsnycklen utan att allt var korrekt ihopsatt. Iså fall gjorde du ett generalfel, åk får åka till verkstad för att reseta airbaglampan. ///MVH Hasso Länk |
|
Ratten byttes av en mycket BMW kunnig person. Batteriet monterades av innan. Köpte ratten ny, komplett med airbag på autopower börsen, fick bra pris...tror den kostar ca 10000 kr med airbag. Det skall vara tvåstegsupplåsning även på min gamla ratt tror jag. Har förrsökt att resetta airbaglampan hos Bayerische här i Göteborg, men får felmedd att "motstånd för högt". |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Motstånd för högt= dålig kontakt eller avbrott någonstans.?? Eller så är det ett högre motstånd i airbagen på den nya ratten ??. Lurigt när man inte kan släcka lampan själv och leta fel samtidigt. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.