|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har en 320 e21 -77 me original motor, solex förgasare. Jag har en fundering gällande d andra spjället i förgasaren, öppnas d enbart mha vacuum membranet vid sidan av huset, eller finns det någon mekaniskt mellan dem båda spjällen? Det finns ju en rulle på d andra spjället som ska rulla mot ett ovalt hjul på d första spjället, men på min finns d inget som gör att rullen ligger imot. Alltså öppnar aldrig mitt andra spjäll, å jag har kollat så membranet är helt. Min andra fråga är om chokespjället skall stängas när motorn stängs, för motorn är svårstartad eller startar inte alls när d chokespjället är öppet då motorn är varm. Vad har den el-kabeln för funktion som går in i chokehuset, där vattenslangarna går in? Eller kan detta problem med att den e svårstartad när den e varm ha något med att d andra spjället inte öppnar? Tacksam för svar. Magnus. | |
|
Det andra spjället öppnar enbart på vacuum. Det ovala hjulet är där för att det INTE ska kunna öppnas mer än det första spjället. Vad gäller elkablarna har jag klippt bort allihop utom den till tomgångsmunstycket. Blev så sne på skiten en gång så jag röck knipexen och avreagerade mej... Funkar lika bra/dåligt ändå. Chokspjället ska stängas när vattentempen gått ner nog mycket. Brukar sällan funka så bra på ålderns höst dock (men problemet brukar vara att den inte öppnar ordentligt när motorn är varm). Det gäller förresten hela jä-a förgasaren. Har ännu aldrig träffat på en 02 eller E21 med ordentligt fungerande originalförgasare... :-/ Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.