|
|
|
|---|---|
Philly |
Hej! jag har en 316i med m-bakspoiler. men jag ska byta avgassystem, men jag undrar bara vilken storlek det är på dem båda slutrören som får plats i spoilern, är det dubbla 2.5" eller större? måste veta! tack /Filip/ ps. har nämligen hittat ett billigt system med dubbla 3", men är osäker på om det passar. ds. BMW 4 life |
|
Om ditt M-paket är originalmonterat så har du väl mindre öppning för avgasröret än vad M3 har? Den nedre svarta biten finns i två versioner, för enkelt eller dubbla rör. Den för dubbla rör borde rymma dubbla 3" utan problem, den för enkelt rör vet jag inte. |
|
Philly |
Tack Adelson! då vet jag, ja, det är orginalmonterat, och sitter ju bara ett rör, men jag får helt enkelt ut och mäta =) tack /Filip/ BMW 4 life |
| Den nedre biten är ju ganska lätt att byta om man skulle vilja det, och den borde inte vara allt för dyr. | |
Philly |
jag kollade på den nyss, och man ser märken där man kan såga ut den så den blir lika bred som på en riktig m3, inte svårt alls, jag ska ha dubbla 3.5" + sportluftfilter, hoppas det förbättrar ljudet på min lilla motor |
| Om du har orginalrör nu så kommer de bli avsevärd skilland på ljudet... | |
Philly |
ok! ja det kommer det att bli, men vet någon vad 316 har för anslutning till sista burken som den ska kopplas till, är det 2.5"? för den som jag ska köpa är ihopkopllingen 2.5" BMW 4 life |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.