|
|
|
|---|---|
|
Behöver fixa rost på bakluckan samt på skärmen under nummerplåten. Någon som har erfarenhet av en bra och billig firma i göteborgstrakten? Tacksam för tips. /Per | |
|
Universal teknik på Ringögatan hellackade min 520 i våras med bra resultat. Hyffsade priser. BMW CS #5206 |
|
|
Välkommen till forumet förresten. BMW CS #5206 |
|
|
Tack för tipset! Skall ringa dem under dagen. /Per |
|
|
Centrumlack vid Marieholmsleden har varit suveräna när jag behövt hjälp av olika slag. ArctisZ3 |
|
|
Jag håller med christer jag har också goda erfarenheter av universalteknik. BMW CS #5139 |
|
| Ringde dem idag och kommer att åka dit inom kort så de får se bilen. Rostangreppet vid belysningen verkar ha fått ett ganska bra grepp, tyvärr. | |
|
Jag är god vän med Frank som äger företaget, så du kan hälsa från mig. BMW CS #5206 |
|
| Tack Christer, det ska jag göra. Har just skaffat den här 520:n och är förvånad över hur pass pigg den trots allt är. Hade jag inte väntat mig. Och vilket sagolikt bygge sen! 60 papp, 7800 ärliga mil och svensksåld gör mig till en nöjd ägare, trots lite rost på bakluckan. | |
|
Är det en e39:a så är det otroligt billigt, och på dom milen är den ju bara inkörd. Jag fick också rost på bakluckan och runt nyckellåset på luckan, men jag hade rätt mycket småskavanker också, så jag gjorde en hellack. Min är titansilver, och det skall vara en av dom svåraste färgerna att lacka. BMW CS #5206 |
|
| Nja, det är en 34:a. Billigt ändå tycker jag. Vad gick en hellack på? | |
|
Är det en touring du har då, jag har för mig att sedanen av e34 bara tillverkades t.o.m. 95, men billigt lät det i alla fall. Jag gjorde en del jobb själv med bilen, men tala med frank, så får du ett pris av honom. BMW CS #5206 |
|
| Den är faktiskt en sedan som togs ut i augusti -96. Det var nog precis i skarven inför den nya modellen tror jag. | |
|
Min 520 är registrerad i november 96 och är en 97:a, oftast kommer ju nya modeller ut på hösten året innan, och e39:an fanns ju redan 96, så dom första borde kommit höstan 95. Detta är bara en hypotes, det är ju en ny modell också, och kan ha kommit ut senare. BMW CS #5206 |
|
|
Hmm, reg.papperen säger 1996 och jag läste nånstans, sannolikt i serviceboken, att den är uttagen i augusti -96. Enligt modellguiden här intill så finns det E34:or från 1996 så det är väl en av dem jag har antar jag. Var hos Frank idag och visade bilen. Det blir till att lämna in den. |
|
|
520 E39 kom väl först (tillsammans med 540) som 1997 års modell i sverige. Som 96or fanns väl bara 523,528 och 525tds i sverige? Per C. Din bil kanske kan ha varit ett utställnings exemplar, dvs tillverkad 1995 men såld/registrerad och uttagen först 1996? Ett alternativ till omlack och rostlagning är att annars fixa en rostfri lucka i fint skick från bildelsbasen (www.bildelsbasen.se) med rätt kulör och sedan montera. De flesta bilar brukar vara frontsmällda varför bakluckan oftast är relativt intakt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Så här säger modellguiden på den sidan om vilka modeller som fanns 1996 av E34. Verkar som att man bytte modell under året och att det därmed finns både E34:or och E39:or från det året, svensksålda. 1996 518i 518iT 520i 520iT 525i 525iT Observera att denna guide täcker de modeller som sålts på den svenska marknaden. Importerade bilar finns i andra utföranden men dessa är ej noterade här. |
|
|
Jag tror det är som Kristoffer säger, att 520 kom inte förän 97 på e39. Det där med att byta baklucka och slippa omlack är inte så dumt, men på min hade jag även rost under luckan mot stötfångaren. BMW CS #5206 |
|
| Hämtade bilen idag och är mycket nöjd med resultatet. Tack för tipset! | |
|
Per C, Vad kostade kalaset? Min bil (750 -89) är också i behov av åtminstone delvis omlackering, särskilt bakluckan! LF |
|
|
Lyfter tråden lite... Är det fortfarande så att Universal Teknik är det som rekommenderas i göteborg? Har själv lämnat in lite smågrejor där som klarlackering av emblem med bra resultat, men med bilen är man lite mer petig med. ;-) Tänkte fixa lite rost som har börjat på allvar inne i tankluckan på min E39:a Vad tror ni sådant kan kosta (om ni får gissa mellan tummen och pekfingret)? /Hammar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.