AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
653

Rimlig tidsåtgång för ett lackeringsarbete!?

Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Hej!

Har bilen på lackering pga rostangrepp på trösklar och i bensinpåfyllnings 'fördjupningen'. Bilen är inlämnad på BMW lackverkstad. Turligt nog så går denna behandling på rostskyddsgarantin, men vad borde en 'normal' arbetstid vara, ni som vet något om lackeringsarbeten?
Bilen har varit hos BMW i 10 arbetsdagar plus beräknas vara där ytterliggare 3-4 dagar! Är detta normalt?

Mike
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Går inte att säga något bergsäkert om det.

Lackeringsarbeten brukar ta sin tid beroende på vilken tid på året det är.Första halkan brukar "tarva" en del lackjobb vilket gör väntetider långa..t.ex.

Men 3 veckor som det verkar ta för din bil är lite väl långt skulle iaf jag säga rent spontant...Men dem har väl "fullt upp".

Lånebil vore väl inte ett allt för orimligt krav i ditt fall...

Mvh Janne.
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Janne,

Fullt, nog kan det vara så. Blev lovad 6-7 arbetsdagar men i dag betyder muntliga löfte ingenting man behöver papper på allt! Ska propsa på en lånebil!
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Om de har tid så bör det väl inte ta mer än 3 dagar, men de har väl fler bilar att lackera misstänker jag så propsa på en lånebil du.
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Jodå jag propsade för tomma läktare....Pga att det är en garantireperation, åberopad av mig, utfaller inga lånebilar till min fördel! Klen tröst i sammanhanget är de härliga 25 kronorna per dag jag får från mitt försäkringsbolag.
10 days and counting...

Mike
Mi
154
MiL
535XD M Touring -13
E39iM Touring -02
Sådärja,

Då får jag hämta bilen i morgon! 13!!! arbetsdagar tog det för att fixa 2 trösklar, en 20 cm skrapskada samt en bensinpåfyllnings'balja'!
Kan ju tillägga att mitt förtroende för BMW's 'efterlevnads' service är körd i botten. Detta är bara ett av i en lång rad ärenden hos dom som 'krånglat' för mig.
Det är ju dax för ny bil till våren men det blir inte BMW! Kan ju ha att göra med att jag fortfarande inte gillar designen. Det får bli en annan Tysk!

Mike
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.