AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.379

returbilen.se (nån som vill handla åt mig) ?

Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Hej.

Någon i malmötrakten som skall till returbilen och plocka delar.. som har lust att ta lite åt mig med, pröjsar till ditt konto och du skickar med bussgods..

Maila mig gunnar@norin.dk

//Gunnar
Brukar inte finnas så mycket att plocka där om det ska vara till bmw.
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Har vatt där en gång.. aldrig mer ;)

----
Min Bimmer: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Har vatt där en gång.. aldrig mer ;)

----
Min Bimmer: Länk
det mesta brukar vara rensat när man kommer dit, har dock bekanta som lyckas tajma besöken ngt så satans bra :) men för det mesta är där bara tomma karosser med sönderslagna delar i

MVH
Johan K
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
vad är det du är ute efter på retur?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Motordelar hittar man sällan där til bmw, dock inredningsdetaljer, lister, dörrar och dylikt finns.
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Prova Karstorp i Norrköping. Finns mycket där. Rena rama Julafton att vandra omkrin bland alla BMW:s.
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Skulle haft lite inredningsplock, eventuellt elhissar.

Loctite: Du har inte lust att vandra lite på karstorp då?
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Har nyligt varit där och det är bara julafton en gång om året. Skämt åsido, jag bor en bra bit därifrån och hade vägarna förbi. Det finns MYCKET där och det är god ordning. Uppskattningsvis 60-70 BMW:s (bland annat min gamla, upptäckte jag). Du bor i Dalarna, det är ju "bara" att åka dit en lördag med vänner och verktyg. Jag tror inte att du ångrar dig. God Jul!
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Hmm..

Utbytesmotorn som sitter i min M3 E30 kommer från karstorps bildemontering. Förre ägaren till bilen som gjorde motorbytet blev av karstorp's lovad att hela motorn var genomgången och nyrenoverad.

Tjoflyt!!!

Direkt när han fick ner motorn till malmö så fick han börja med att justera ventilspelet för det var helt felställt.

Sen efter ca 2 veckor och 50 mil så säger det plötsligt pang! en dag när startnyckeln vrids om. Kamkedjan hade kuggat över med påföljd att ventilerna krockar med kolvarna!!! NU blir det däremot fråga om en motorrenovering!! Samtliga insugsventiler+ventilstyrningar+kamkedja+drev+glidskenor mm. fick bytas. Som tur var så är den förre ägaren innehavare av egen BMW-firma med tillhörande verkstad (Tobbe - NFS - malmö), så han fixar jobbet själv. Och som tur var så tog karstorp's på sig att betala de nya delarna som behövde bytas.

Nåja, motorn (och bilen) har funkat som den ska i min ägo, och själv har jag inte haft något med karstorp's att göra.

/ Mvh Ferenc
/// Bavarian Motor Works \\\
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.