|
|
|
|---|---|
|
Hej !! Har en 320 med m20b25 motorn i och original växellåda, hur mycket skiljer det mellan att ha en bakaxel med 4,10 eller 3,64 i acctider 0-100 ?? Alltså är det en märkbar skillnad eller är det bara hundradelar som skiljer dem åt, anledningen till att jag frågar är att det är jobbigt att ligga på 3000 rpm i 100 på 5;ans växel. Undrar ochså om någon vet ifall den orkar varva ur på 5;an om man har 3,64 på bakaxeln ??? Mvh Nikke | |
| Jag hade en diff på min som var ca 4.25:1 och orginal 325 motor+växellåda. Som sagt jobbigt att ligga på styvt 3000 rpm vid 100. Bytte till en gammal diff från en 320 -84 med 3.46:1 och jag märkte inte så stor skillnad på accet mer än att nu ligger den runt 2000 rpm vid 100. Om man pressar så går det att klippa 100km/h på tvåan (långt upp på det "röda"=chippad ca 7000rpm innan stoppet). | |
| Du borde känna skillnad på acc. Min bil ska göra 0-100 på 7.3 sek orginal. Har 3:45:1 istället för 3:07:1. Och bilen gör 0-100 på 6 blankt. Länk | |
|
Jo men det kan väl inte skilja 1.3 sek på de utväxlingarana, låter ju lite otroligt men såg ju att din mätare rörde sig friskt upp till 100. men en original 325 e30 gör väl på 8,3 vare sig det ör 3,73 eller 3,91 utväxlingen ??? Mvh Niklas |
|
| Med 3.91 borde den bli lite rappare. Jag har inte speciellt mkt soppa i tanken på filmen, så bilen går dåligt i jämnförelse vad den gör om jag har cirka 25L i tanken. varvar 2100 vid 110km/h | |
|
Tänk på att i regel så visar hastighetsmätare för lite. Räkna på varvtal och utväxling istället så ser du hur fort det verkligen gick. ---- Länk |
|
| Bilen rullar inte längre så det blir svårt att testa igen. När den kommer ut nästa gång kapar jag tiden med de dubbla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.